CFM Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Når tråkker gassen helt i gulvet eller ca. 1-2cm fra så sperrer bilen akkurat som om den skulle fått for lite luft eller for fet blanding. Dette skjer ved turtall over 2500rpm. Særlig i 1.-3. giret. Det jeg lurer på er om det kan være LMM-en? For hvis den f.eks er full av dritt så vil den jo gi feil data til computeren.. Og hvis det er den, hvordan renser jeg den? (Jeg vet hvorden er.) Ble fortalt at jeg skulle sette spenning på den uten å starte bilen, så vil den brenne av møkka på strengen. Hva mener han med det? At jeg skal koble den til 12V på bilen? Det virket litt drastisk med tanke på strømmen som vil gå gjennom? Bilen er forresten en 95mod. Mercedes C180 (w202).. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 LMM? Aka *MAF* Bruk etablerte *engelske* begreper i ett tenkisk forum. En fin start er nok å anskaffe seg utstyr til å lese av ECU (Scangauge/OBD-II kabler etc). På en såpass gammel bil kan det være flere årsaker enn skitten "wire" i MAF-sensor som gir slike symptomer du beskriver. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Etter å ha søkt litt så fant jeg ut at etter 95 så valgte Mercedes å bruke en tynn film sensor som visstnok skal ha en mye raskere reaksjonstid. Så jeg regner med at det bare er å tørke forsiktig av den. http://forums.mercedesclub.org.uk/attachme...mp;d=1149373023 Men hva slags andre feil kan det være? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 LMM? Aka *MAF*Bruk etablerte *engelske* begreper i ett tenkisk forum. Det er nok ingen som kommer med råd på det tekniske forumet som ikke vet hva LMM står for. Jeg vil tørre å påstå at dette er et mer utbredt uttrykk i Norge(i hvert fall blant VAG-kjennere ) enn MAF. Lenke til kommentar
leffert Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hadde for mange år siden samme symptomer på en av mine første biler. Verksted byttet bensinpumpe, men den egentlige årsaken viste seg å være rustflak i bensintanken (fra påfyllingsrøret) som sperret for utstrømming. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Fukt er et stort problem om dagen... kondens i noe elektrisk, og du har problemer med en gang Har vært borti maaaange biler på denne årstiden, som har samme symptomer som din, og det er veldig ofte kondens som gjør dette... Endret 27. november 2008 av cossiemk1 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Joda kan være kondens også, men den har vært sånn helt siden i våres da jeg kjøpte den.. Har bare ikke giddet å gjøre noe med den i sommer Lenke til kommentar
Bunad Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hadde samme problemet med min mercedes 180. Kobl fra LMM'en å sjekk om den da går skikkelig uten. Isåfall er det LMM'en som må skiftes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå