Gå til innhold

WD Elements 500GB - "Not responding"

Whalecore

Anbefalte innlegg

Disken det er snakk om: http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=333

Den blir brukt både i Mac OS X og Windows XP. Har derfor partisjonert disken i to deler. En NTSF og en HFS+.

På HFS+-delen ligger det en timemachine backup, mens på NTFS-delen ligger det stort sett spill. Har bare problemet i Windows XP, den fungerer fint i Leopard.

Problembeskrivelse

Etter jeg kobler den til, så får jeg opp den vanlige "autoplay"-saken. Den går gjennom filene som ligger på disken eller noe. I hvert fall så tar det mye lengre tid enn vanlig. Mens det egentlig skal ta 5-10 sekunder, tar det opptil 1 minutt nå.

Når denne prosessen er ferdig, åpner jeg disken og prøver å få tilgang til filene innpå. Men det er skikkelig tregt å navigere, den stopper opp og må "laste" hele tiden. Og når jeg blir utolmodig og prøver å lukke vinduet, får jeg opp "(Not responding)" etter disknavnet. Da er enste utvei å kjør end program > lukke explorer.exe

Etter hver gang jeg har hatt dette problemet har jeg måttet koblet disken til en annen Windows XP-maskin og bruke scandisk. Dette har løst problemet midlertidig, men etter noen dager så klikker disken igjen.

Kjørte scandisk på disken min på ny nettop, uten at den ble fikset. Var ikke til stede da scandisk holdt på, så fikk ikke med meg om jeg evt. fikk noen feilmelding.

Første gang jeg fikk dette problemet, formaterte jeg disken, og installerte alt på nytt. Da fungerte den i noen uker før den klikket igjen.

--

Disken er bare noen måneder gammel, lurer på om jeg har fått en defekt vare eller om det er sånn med alle eksterne disker. Kanskje det skjer fordi jeg har installert spill på? Kanskje den ikke klarer to forskjellige filsystem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...