RBW Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Trekanals DDR3-minnesett er siste skrik på minnefronten, nå lanserer Geil sine produkter. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Perosnlig hadde jeg gjerne sett slike sett med 3*4 GB ble litt vanligere, og dessuten priset noenlunde normalt. AtW Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Windows7 OS og 64 bit!! -det blir det jeg prioriterer neste gang og da blir det et 6Gb sett. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg trodde det var hovedkortet og minnekontrolleren som bestemte hvor mange kanaler minnet kjører på (og at alle DDR3-moduler i praksis klarer tre kanaler). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Samtlige av modulene kan kjøres på 1,65 Volt. Kreves det ikke 1,3v på X58-plattformen med mindre hovedkortprodusenten har gjort noen modifikasjoner for å støtte høyere spenninger? I så fall er jeg redd mange vil oppdage at disse brikkene ikke kan kjøres på oppgitt hastighet på akkurat sitt hovedkort. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg trodde det var hovedkortet og minnekontrolleren som bestemte hvor mange kanaler minnet kjører på (og at alle DDR3-moduler i praksis klarer tre kanaler). Jo, men greia er at det er 3 like brikker som faktisk er testet at de kjører sammen i "tripple channel" (for det er nelig ikke gitt om man kjøper enkelt-brikker). Nå er det vel bare CPU som bestemmer antall kanaler fra og med i7-generasjonen, siden Intel ENDELIG har fått integrert den i CPU-kjernen. Nå er tiden man legger seg ned på bakken og ler av alle dem som mente det å bruke DDR3 i dual channel på Core 2 var en "fremtidsrettet" investering og verd prisen. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Er det noen som noensinne har hatt dette problemet (selvsagt ved kjøp av samme type moduler)? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jo, men greia er at det er 3 like brikker som faktisk er testet at de kjører sammen i "tripple channel" (for det er nelig ikke gitt om man kjøper enkelt-brikker). Jeg tviler sterkt på at hvert sett testes på X58. De testes nok på spesiallaget testutstyr som tar mange titalls moduler av gangen og behandler de som enkeltkanal minne. Jeg regner også med at nøyaktig de samme modulene, testet på nøyaktig samme måte, legges i emballasje med 1, 2 eller 3 moduler i hver og får et klistremerke med dual channel eller trippel channel alt etter hvor mange som er i emballasjen og ikke etter andre kriterier. Hvis noen gidder å gjøre detektivarbeid så finner de nok nøyaktig samme moduler i emballasjer med ulikt antall. Nå er tiden man legger seg ned på bakken og ler av alle dem som mente det å bruke DDR3 i dual channel på Core 2 var en "fremtidsrettet" investering og verd prisen. Til våren kan vi nok le like høyt av de som kjøper DDR3 i dag for 3-4 ganger så høy pris per GB enn det vi finner til våren. Latteren kommer særlig til å sitte løst om noen bruker 1500 kr på 3GB DDR3 om man får bedre ytelse med 8GB DDR2 for halve prisen. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Simen1 alle disse 3-channel settene er rettet mot X58 plattformen. Asus PT6 Deluxe er et slikt kort minneprodusentene bruker. På dette kortet er det helt uproblematisk å kjøre RAM brikkene på 1.65V. Edit : leif Endret 26. november 2008 av Betroz Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ingen har meldt noe problemer med 1.65v på X58 på noen HK. mange HK er allerede testet og det er ingen grunn til å frykte 1.65v. Disse brikkene har ganske interessante timing, DDR3 1333MHz 6-6-6-24 og DDR3 1600MHz 7-7-7-24 høres veldig lovende ut. Kanskje man burde vente litt med å kjøpe RAM? Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Er det noen som bruker så mye RAM? Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Er det noen som bruker så mye RAM? Tja, jeg har 8GB installert, og jeg bruker omtrent 4-5GB til enhver tid. Og oppmot 7,5GB om jeg driver med noe spesielt. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Da er det nesten bare å vente til Microsoft innfører 64-bit med hard hånd. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Er det realistisk å håpe på 4GB DDR3-brikker til 300,- om et års tid? Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Da er det nesten bare å vente til Microsoft innfører 64-bit med hard hånd. Hva mener du med hard hånd? At de kutter ut 32-bit? Win7 kommer også i 32-bit-versjon, av en eller annen grunn, så du kan nok vente en stund da Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Er det noen som bruker så mye RAM? Har også 8GB ram og kjører Vista 64bit, du er nok en av de personene som spurte for for 10 år siden om vi trenger 2GB harddisker eller om vi trenger 256MB ram. Tidene forandrer seg, skjønner du. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Hvis noen gidder å gjøre detektivarbeid så finner de nok nøyaktig samme moduler i emballasjer med ulikt antall. Jeg hadde ikke blitt mye overrasket om de tolv "forskjellige" modulene som lanseres egentlig bare er to forskjellige hardware design. Pakket forskjellig og med forskjellig programmert SPD. Prisen blir vel også forskjellig på de. Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Er det noen som bruker så mye RAM? Tja, jeg har 8GB installert, og jeg bruker omtrent 4-5GB til enhver tid. Og oppmot 7,5GB om jeg driver med noe spesielt. hva i all veren driver du med da ? video redigering ? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jo, men greia er at det er 3 like brikker som faktisk er testet at de kjører sammen i "tripple channel" (for det er nelig ikke gitt om man kjøper enkelt-brikker). Jeg tviler sterkt på at hvert sett testes på X58. De testes nok på spesiallaget testutstyr som tar mange titalls moduler av gangen og behandler de som enkeltkanal minne. Jeg regner også med at nøyaktig de samme modulene, testet på nøyaktig samme måte, legges i emballasje med 1, 2 eller 3 moduler i hver og får et klistremerke med dual channel eller trippel channel alt etter hvor mange som er i emballasjen og ikke etter andre kriterier. Vet du dette? Eller bare tipper du... ... Nå er tiden man legger seg ned på bakken og ler av alle dem som mente det å bruke DDR3 i dual channel på Core 2 var en "fremtidsrettet" investering og verd prisen. Til våren kan vi nok le like høyt av de som kjøper DDR3 i dag for 3-4 ganger så høy pris per GB enn det vi finner til våren. Latteren kommer særlig til å sitte løst om noen bruker 1500 kr på 3GB DDR3 om man får bedre ytelse med 8GB DDR2 for halve prisen. Nå var ikke det poenget mitt. Forøvrig tror jeg ikke du kan bruke DDR2 på i7 og X58, så det ikke så relevant i denne sammenhengen. Men det var mange som kjøpte dyrt DDR3-minne (som ikke ytte spesielt mye bedre enn DDR2) til Core 2, for å "kunne ha en stund fremover", noe som nå ikke ser ut som det var så mye vits alikevel med innføringen av 3-channel og X58. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Jo, men greia er at det er 3 like brikker som faktisk er testet at de kjører sammen i "tripple channel" (for det er nelig ikke gitt om man kjøper enkelt-brikker). Jeg tviler sterkt på at hvert sett testes på X58. De testes nok på spesiallaget testutstyr som tar mange titalls moduler av gangen og behandler de som enkeltkanal minne. Jeg regner også med at nøyaktig de samme modulene, testet på nøyaktig samme måte, legges i emballasje med 1, 2 eller 3 moduler i hver og får et klistremerke med dual channel eller trippel channel alt etter hvor mange som er i emballasjen og ikke etter andre kriterier. Vet du dette? Eller bare tipper du... "Jeg tviler sterkt på", og "jeg regner også med", burde vel gi deg svaret på spørsmålet ditt ganske klart. Men det er jo kvalifisert gjetning, jeg synes også det høres rart ut om de skulle orke å teste hver enkelt sett på x58, virker som bortkastede penger. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå