Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Godt råd for fjerning av kalkbelegg

Anbefalte innlegg

Hei! Vil bare dele med de som måtte trenge det et godt råd jeg har :thumbup:

I disse julerengjøringstider så måtte jo badekaret trekkes fram for å kunne rengjøre under det - og det blir jo selvfølgelig ikke akkurat gjort så alt for ofte :blush: med det til resultat at det ser en smule stygt ut... Vi har fliser på badet med varmekabler under og mye kalk i vannet så nå hadde det satt seg skikkelig fast noen stygge kalkrender... Prøvde å skrubbe med alt fra jif skurekrem til slik krem man bruker på komfyrtoppen.. men neida... :no:

Kom da på at jeg jo bruker sitronessens (slik man har i te) i min vannkoker og at den da blir gullende ren. Som tenkt så gjort - fram med sitronflasken og helle på litt på det verste.. Tok med bikkjene ut en tur og da jeg kom tilbake kunne jeg bare bruke en myk klut og flisene var helt glatte og pene igjen :w00t: Håper andre kan ha nytte av rådet mitt :)

Endret av granny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå vil jeg presisere, at det beste rådet MOT fjerning av kalkbelegg er jo selvfølgelig film, pottis og øl (eller cola). men deres råd er sikkert fine FOR fjerning av kalk.

jada jada jada... :whistle:

Bor du i nærheten av en Båtutstyrsbutikk vil jeg anbefale produktet Hugos, som er er rubbing/skurekrem, funker knallbra på badekar, fliser osv. i tillegg til hovedbruksområdet som er båtpuss.

Sikkert bra det.. men er det like miljøvennlig tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...