granny Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Hei! Vil bare dele med de som måtte trenge det et godt råd jeg har I disse julerengjøringstider så måtte jo badekaret trekkes fram for å kunne rengjøre under det - og det blir jo selvfølgelig ikke akkurat gjort så alt for ofte med det til resultat at det ser en smule stygt ut... Vi har fliser på badet med varmekabler under og mye kalk i vannet så nå hadde det satt seg skikkelig fast noen stygge kalkrender... Prøvde å skrubbe med alt fra jif skurekrem til slik krem man bruker på komfyrtoppen.. men neida... Kom da på at jeg jo bruker sitronessens (slik man har i te) i min vannkoker og at den da blir gullende ren. Som tenkt så gjort - fram med sitronflasken og helle på litt på det verste.. Tok med bikkjene ut en tur og da jeg kom tilbake kunne jeg bare bruke en myk klut og flisene var helt glatte og pene igjen Håper andre kan ha nytte av rådet mitt Endret 1. desember 2008 av granny Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Sitron kan brukes til så mangt. Selv bruker jeg sitron for å rengjøre microen. Deler en sitron i to og legger delene oppi en liten skål med litt vann og lar det kokes opp inni microen et par minutter. Deretter er det bare til å tørke av med rent varmt vann. Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Bor du i nærheten av en Båtutstyrsbutikk vil jeg anbefale produktet Hugos, som er er rubbing/skurekrem, funker knallbra på badekar, fliser osv. i tillegg til hovedbruksområdet som er båtpuss. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 nå vil jeg presisere, at det beste rådet MOT fjerning av kalkbelegg er jo selvfølgelig film, pottis og øl (eller cola). men deres råd er sikkert fine FOR fjerning av kalk. Lenke til kommentar
granny Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 nå vil jeg presisere, at det beste rådet MOT fjerning av kalkbelegg er jo selvfølgelig film, pottis og øl (eller cola). men deres råd er sikkert fine FOR fjerning av kalk. jada jada jada... Bor du i nærheten av en Båtutstyrsbutikk vil jeg anbefale produktet Hugos, som er er rubbing/skurekrem, funker knallbra på badekar, fliser osv. i tillegg til hovedbruksområdet som er båtpuss. Sikkert bra det.. men er det like miljøvennlig tro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå