Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Artikkel om medias/reklames påvirkning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å skrive noe om måter en kan bruke media til å markedsføre bedrifter?

 

F.eks vil en bedrift som har et lite markedsføringsbudsjett, ikke kunne gjennomføre store markedskampanjer. Ved at en inviterer media til å være med og oppleve produktet, vil de gi de redaksjonell omtale. Redaskjonell omtale regnes for å være ca 8 ganger mer effektiv en ordinær reklame. Dette er svært vanlig, spesielt innen reiseliv.

 

Eksempel

 

 

 

-Tet

 

 

 

 

edit: la til link

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

Denne turen er betalt av bedriften, hvis du følger med ser du firmalogoer for arctic adventure resort.... De har betalt reise, opphold og aktiviteter for at GR skal komme å lage en reportasje. Fordi GR er bra, dvs mange seere liker han. Indirekte betyr dette at seeren vil like bedriften og produktet

 

Hvorfor gjør de dette? Fordi ved at de lar han, GR, fronte bedriften oppnår de en omtale som de ikke vil ha oppnådd dersom de skulle gjennomført en likende reklamekampanje. "verdien" på den reklamen de får er verdt flere millioner, og de får den dessuten i beste sendetid. Bare sjekk prisen på en 30 sekunders reklame på TV2 f.eks. Det koster flere hundre tusen.

 

Et annet godt eksempel på dette er 71 grader nord. Denne serien er et direkte bonanza for produktplassering.

 

-Tet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...