Altobelli Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hei, skal skrive en artikkel om medias/reklames påvirkning. Derfor lurte jeg på om noen hadde noen ideer til hva jeg kunne skrive? Gjerne et eksempel om noen som har latt seg påvirke svært mye av enten media/reklame. Takk Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hvilket nivå skal du skrive den på? -Tet Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) ... Endret 26. november 2008 av Gynekologen Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Hva med å skrive noe om måter en kan bruke media til å markedsføre bedrifter? F.eks vil en bedrift som har et lite markedsføringsbudsjett, ikke kunne gjennomføre store markedskampanjer. Ved at en inviterer media til å være med og oppleve produktet, vil de gi de redaksjonell omtale. Redaskjonell omtale regnes for å være ca 8 ganger mer effektiv en ordinær reklame. Dette er svært vanlig, spesielt innen reiseliv. Eksempel -Tet edit: la til link Endret 26. november 2008 av Tetanus Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Takk skal du ha Har du/andre flere forslag, fyr løs Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Skulle du trenge mer stoff, så kan du gjøre litt research på ELM-modellen (Elaboration Likliehood Model ) og Diffusjons- og Adapsjonsprosessen. Det kan være litt vanskelig stoff, men du kan bare spørre dersom du lurer på noe. -Tet Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Trenger litt stoff om hvordan vi lar oss påvirke av reklame. Finnes haugevis av artikler ute på webben, men alle er ikke av samme kvalitet. Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Tja, det kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med... Med hvis du tar utgangspunkt i media som en opinionsleder, altså en trendsetter, så har du ihvertfall noe å ta utgangspunkt i. -Tet Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Forstod ikke helt eksempelet med Gordon Ramsay, tror du at du kan forklare litt nærmere? Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Denne turen er betalt av bedriften, hvis du følger med ser du firmalogoer for arctic adventure resort.... De har betalt reise, opphold og aktiviteter for at GR skal komme å lage en reportasje. Fordi GR er bra, dvs mange seere liker han. Indirekte betyr dette at seeren vil like bedriften og produktet Hvorfor gjør de dette? Fordi ved at de lar han, GR, fronte bedriften oppnår de en omtale som de ikke vil ha oppnådd dersom de skulle gjennomført en likende reklamekampanje. "verdien" på den reklamen de får er verdt flere millioner, og de får den dessuten i beste sendetid. Bare sjekk prisen på en 30 sekunders reklame på TV2 f.eks. Det koster flere hundre tusen. Et annet godt eksempel på dette er 71 grader nord. Denne serien er et direkte bonanza for produktplassering. -Tet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå