BareGjest Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hei Jeg har en Acer One med Linpus på som jeg blant annet benytter som en ren notatblokk på møter - og har da et ønske om å finne et måte å synkronisere dokumentmappa på Acer maskinen mot dokumentmappa på xp-boksen jeg sitter og jobber på til vanlig. Synkronisering vha lokalt nett er greitt - men dersom jeg i tillegg hadde mulighet for å synkronisere mot en online tjeneste så hadde det vært ideelt. Lenke til kommentar
hizzz Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hva med å teste ut Dropbox? Det burde funke helt fint. Tror jammen jeg skal gjøre det selv... :-) Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Mnja - har ikke testet dette selv, men ifølge en kollega så funka ikke DropBox på Linpus. Han installerte like greitt en annen distro, som han har slitt litt med på andre områder. Lenke til kommentar
hizzz Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Mnja - har ikke testet dette selv, men ifølge en kollega så funka ikke DropBox på Linpus. Han installerte like greitt en annen distro, som han har slitt litt med på andre områder. Du kan evt. også vurdere minnepinne ;-) Men det finnes helt sikkert andre løsninger. Jeg fant ut at Dropbox ikke helt var min greie, for jeg trenger egentlig å synkronisere mot mapper på server. Hvis jeg finner noe som kan brukes, legger jeg igjen en beskjed her. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Dropbox var jo egentlig temmelig genialt etter min mening Tror det hadde passet perfekt til ditt formål. Fungerer nok temmelig ok på linpus også, bortsett fra at du ikke får alle funksjonene i nautilus (alt blir likevel automatisk synkronisert). Det er bare å følge disse instruksjonene. Edit: Det siste steget må selvsagt tilpasses xfce som linpus bruker. Endret 26. november 2008 av anders iver Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Du kan jo skaffe deg en gmail konto og montere lagringsplassen som en lokal disk på maskinen din. I Del sin guide for "hjemmeserver" i sticky på toppen finner du ut hvordan. Installer extension for OpenOffice slik at du kan lagre/åpne dokumenter i Google Docs. Gå til Ooo portal for å finne den. Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 DropBox funker helt greitt på Linpus - fulgte følgende guide; http://forums.getdropbox.com/topic.php?id=...s=16#post-25748 Den eneste greia jeg ikke fikk til å fungere var å starte dropbox ved login ved å redigere .bashrc filen. Istedenfor å lage masse vanskelige start-stop script så endte jeg bare med å legge en snarvei på desktop som peker til dropboxd fila. Da starter jeg bare dropbox fra desktop ved behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå