Markelure Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 skulle åpne MSN i dag morges og den begynnte å samle in informasjon stod det osv noe den ikke pleier å gjøre til vanlig. plutselig kom det en pop up fra Norman antivirus om at det var en trojaner som het msgrvsta som kommer når jeg åpner MSN. har prøvd å slette den med norman men det ser ikke ut til å fungere. er det en trojaner og vis hvordan får jeg fjernet den? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Norman antivirus om at det var en trojaner som het msgrvsta som kommer når jeg åpner MSN. Plassering kan du ta med. Er dette plassering,kan det være falsk posetiv fra norman. C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msgrvsta.thm msgrvsta er en god prosess fra MSN. http://www.processlibrary.com/directory/files/msgrvsta/ Vil du ha en sjekk kjører du Veiledningen Endret 26. november 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 plasseringen er c:\program files\MSN Messenger\msgrvsta.thm det står at diagnosen er W32/Banker.DYCZ Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Last filen opp her Virustotal Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 jeg klare ikke å finne filen. jeg så plasseringen på norman secuity suite, kan være norman har prøvd å slette den pga det går an å velge gjennopprett. legger ved noen bilder så det kanskje blir lettere å forstå Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Mulig at dette er fil som kommer kun når du er pålogget MSN. Min datamskin >verktøy->mappealternativer->vis-> Sett hake på "vis skjulte filer og mapper" Fjern hake på "skjul beskyttede oprativsystem filer" Da ser du alle filer. Dette ser ut som en falsk posetiv fra norman sin side. Send dem en melding om problemet. http://www.stuffplug.com/forum/index.php?showtopic=945 Post #3 msgrvsta.thm er resource dll som inneholder ikon. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) jeg klarer ikke å finne den når jeg søker selv om jeg huket av skulte filer osv. Men jeg tror det er noe pga Msn begynner å samle informasjon osv det har den ikke gjort før. det kommer opp før jeg har logget inn Endret 26. november 2008 av Markelure Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 søkte igjennom pc en med Norman nå nettopp og den fant ingen ting. Når jeg starter opp Windows live messenger kommer det opp at den henter inn info osv noen den ikke har gjort tidligere når jeg har brukt MSN, det er da det kommer pop up om at det er trojaner. Lenke til kommentar
aan Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 søkte igjennom pc en med Norman nå nettopp og den fant ingen ting. Når jeg starter opp Windows live messenger kommer det opp at den henter inn info osv noen den ikke har gjort tidligere når jeg har brukt MSN, det er da det kommer pop up om at det er trojaner. Jeg har akkurat samme problemet og har norman. Når jeg kjører msn fra startmenyen begynner den å samle informasjon, også oppretter den snarveis-icon og deretter kommer trojaner beskjed fra norman (W32/Banker.DYCZ) Klarer ikke finne filen (c:\program files\MSN Messenger\msgrvsta.thm) . Når jeg prøver på" trykke lagre som" for å deretter laste den opp hos. feks. norman, så får jeg lagret den, men får bare beskjed om at filen er skrivebeskyttet og ingen tilgang. Så litt vrient! Dette oppstod forøvrig idag, for meg også! Og det er litt merkelig at kun oppstår problemer når jeg klikker på msn fra start-menyen, og ingen meldinger om trojaner når jeg logger på msn, når programmet starter opp med windows... Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 hos meg kommer også alt det der innsamligs tullet og advarsler osv og etter på kommer innloggings vinduet, men jeg har ikke prøvd å logge meg inn i tilfelle jeg kan sende det videre eller noe vis det kan skade Lenke til kommentar
aan Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 hos meg kommer også alt det der innsamligs tullet og advarsler osv og etter på kommer innloggings vinduet, men jeg har ikke prøvd å logge meg inn i tilfelle jeg kan sende det videre eller noe vis det kan skade Det er helt identisk som hos meg. Påloggings vinduet kommer opp etter alt det andre , og jeg har heller ikke prøvd å logge inn ettersom jeg er litt skeptisk! Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 da er det kanskje norman som har et problem eller noe sånt siden det skjedde med begge to på samme dagen. tror jeg bare tar og venter et par dager så ser jeg om det fungerer da. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Dette er ikke så uvanlig at noen ganger gjør virusprogrammet feil. Dette kalles falsk posetiv(virusprogrammet tar en god fil for og ha virus) Dette melder du fra om til Norman som nok kommer med oppdatering snart viss mange melder fra om samme problem. Endret 26. november 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 prøvde å laste opp filen til norman for og si i fra men det gikk ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå