Qgirl Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hei! Jeg er ute etter et tastatur med lys i, men har ikke behov for (eller lyst på) et gaming tastatur. Etter å ha surfet en del og lest en del tester på nettet står det mellom Logitech Illuminated og Saitek Eclipse I/II. Da testene sier så mye forskjellig lurer jeg på om noen her har erfaringer å dele!?! Logitech tastaturet ser skikkelig lekkert ut, men jeg er usikker på hvor brukervennlig et så tynt tastatur er. Tester sier nemlig både "fantastisk!" og "helt forferdelig", og desverre finner jeg det ikke i annet enn nettbutikker, så jeg får ikke sjans til å kjenne på det selv.. Saitek har jeg ingen erfaring med, men skjønner at mange sverger til disse. Sett bort fra utseende og farge på lys, er der store forskjeller på eclipse I vs II? Noen som kan komme med anbefalinger/evt dele litt erfaringer? Utseendet er viktig (ja jeg er jente, ja jeg skal ha det i stua, JA det må se greit ut ), og det må være godt å skrive på. Misliker bråkete, løse og trege taster. Pris og trådløst/ikke trådløst har ingen betydning. Takk for hjelp Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Vanskelig å gi en anbefaling, ettersom jeg er i marked for noe lignende selv. Men tenkte jeg kunne nevne nok et alternativ; Roccat Valo Usikker på om dette finnes med norske taster. (ÆØÅ osv.) Jeg kommer nok til å gå for Logitech Illuminated Keyboard selv, men ser at samtlige norske nettbutikker har "Ubekreftet" leveringsdato i Februar 2009. (Var i utgangspunktet ventet 25.11.2008...) Sjekket også mot Logitech direkte, og de har heller ingenting på lager? Noen som kjenner til en webside som har dette "In stock"? (edit: lEif) Endret 26. november 2008 av nilberg Lenke til kommentar
Qgirl Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Jeg falt i utgangspunktet for Logitech Illuminated selv og, men måtte søke opp alternativer nettopp på grunn av den lange leveringstiden.. Takk for tips, men må ha norske taster, det skal nemlig være en julegave Jeg sendte forespørsler til en del norske nettbutikker, og flere sier de skal ha det inne før jul. Dette stoler jeg likevel ikke på, siden jeg har fått vite at det ikke er ventet hos leverandør før feb. 2009.. huff.. Hadde vært fint om noen butikker i Oslo hadde hatt det inne Lenke til kommentar
pxK Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Anbefaler gjerne Saitek Eclipse II, har en selv og er meget fornøyd all tho det frister med en Illuminated atm. Eneste negative jeg kan si om eclipsen er at dimmeren skulle vært volum knappen Lenke til kommentar
Nuntun Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Razer Lycosa Jeg har selv dette tastaturet og er utrolig fornøyd. Du kan selv velge mellom blått lys, "gaming lys" (w,a,s,d lys) eller ingen lys (veldig greit når du ser på film) Det har også macro muligheter, touch panel til styring av lys, lyd, og musikk, 1ms responstid, usb og headset utgang på tastaturet og mye mer Eneste negative jeg kan si om det er at om du f.eks spiser chips når du spiller blir det kladde merker. Siden den har en så fin pianolakk farge ser du slikt veldig godt. Men har du en klut av et eller annet slag forsvinner dette uten problemer. Jeg kjøpte tastaturet på spaceworld for 699. Var dyrere på deres nettbutikk av en eller annen grunn. Men alt i alt er jeg veldig førnøyd med det, og kan anbefale det for alle! Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har i utgangspunktet dårlig erfaring med Razer sine produkter (les: mus), men dette så absolutt ut som en kandidat. Hvordan er "feel'en" på dette tastaturet? Minner det som laptop tastatur? Ser liksom slik ut på tastene på bildet... Ellers tusen takk for flott tips! Lenke til kommentar
Nuntun Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har i utgangspunktet dårlig erfaring med Razer sine produkter (les: mus), men dette så absolutt ut som en kandidat. Hvordan er "feel'en" på dette tastaturet? Minner det som laptop tastatur? Ser liksom slik ut på tastene på bildet... Ellers tusen takk for flott tips! Ja, tastene er ikke så høye, noe som gir deg laptop følelsen. Men måten tastene er laget, og hvordan belegget på dem er gjør det helt annerledes. Et annet problem med det er at når det er veldig lyst i rommet ser du ikke lyset fra tastene så godt (selvfølgelig) og da er det tålig vanskelig å se hvilken tast du trykker på. Dette er egentlig ingen problem for meg som ikke trenger å se på tastaturet for å skrive, men for f.eks moren min var det veldig vanskelig. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 kan anbefale logitech g15, veldig bra tastatur. skaff deg MyLcd plug-in dersom du vil ha mer lasershow på g15 tastaturet........heHeHe.......blir nesten litt for mye av det gode; Lenke til kommentar
Mukhia Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Har testa både Logitech G15 og Razer Lycosa. Siden du sier at du ikke har behov/lyst på gaming tastatur så vil jeg si gå for Razor Lycosa. Justerbar lys, deilig å skrive på, stilig multimedia oppsett på tastaturet. Bra produkt review : http://www.youtube.com/watch?v=U-WjaBrRO4A Lenke til kommentar
nilberg Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Jeg fikk ikke tak i Razer Lycosa, og fikk samtidig has på et av de få Logitech Illuminated Keyboardene som var tilgjengelig her i distriktet... Som bakgrunnsbelyst keyboard gjør det akkurat som det skal, men det som overrasket meg mest var byggekvaliteten og den generelle feel'en på tastaturet. Fantastisk skrivekomfort. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. desember 2008 Del Skrevet 13. desember 2008 Saitek Cyborg Keyboard? Funker veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå