Shadow2007 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Hei. I mai i fjor kjøpte jeg meg en av HP's Pavilion maskiner. Så langt er jeg ikke imponert. Maskinen blir ekstremt varm. Noen ganger er den så varm, at jeg ikke klarer og bruke W,A,S,D knappene. Har hendt meg en gang at PC'n kuttet pga varmen. Min svigerbror har også samme PC, og han har sendt den inn for andre gang pga oppbrent hardware. Etter verdt som jeg brukte PC'n merket jeg at skjermen ble veldig treg ved åpning/lukking. Til slutt skjedde det som måtte skje. Skjermen løstnet fra selve PC'n. Har nå sendt inn reklamasjon, og håper selvfølgelig at den blir godkjent. Grunnen til at jeg skriver dette er for og høre om det er flere der ute med samme problem på samme type PC. Har snakket litt med folk rundt her hjemme, og noen kjenner igjen problemet. Hva med dere? PS: Ønsker også at dere med samme PC, men uten problemer også sier noen ord... Edit: Skrivefeil Endret 2. desember 2008 av Shadow2007 Lenke til kommentar
daghoi Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Vi har en Pavillion hjemme, kjøpt på ettersommmeren. Brukes hver dag til lekser, surfing + noe spill. Fungerer helt greit og har ikke hat noe form for problemer med den. Når det gjelder varme så blir nok den marginalt varmere en Lenovoen som jeg bruker, men på ingen måte noe problem (og pc'en står på hele kvelden). Lenovo er 15' og HP er 17', så Pavillion er større maskin så det gjør sikkert at den generere mer varme. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Pavilion utgjør noen tusen modeller per i dag, så det kunne jo være greit om du var litt mer spesifikk på hvilken serie du har problemer med. Lenke til kommentar
Shadow2007 Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 Pavilion utgjør noen tusen modeller per i dag, så det kunne jo være greit om du var litt mer spesifikk på hvilken serie du har problemer med. Jeg har en HP Pavilion dv9271 Int Core2Duo T5600. Det har også min svigerbror. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Heisann. Jeg jobber på serviceverksted og reparerer modellene, altså dv6000 (15,4") og dv9000 (17"). Problemet du beskriver er veldig vanlig (venstre hengsel knekker og ødelegger plastikk rundt lcd panel). Det vil bli byttet uten videre diskusjoner, da det er ekstremt vanlig at disse knekker. Rett og slett en feil på dv9000 serien. Ellers er det dessverre en del andre kjente feil. Det mest vanlige er at WLAN forsvinner eller at man får 3 pip i oppstart / svart skjerm. Dette er seriefeil på hovedkort, som det er altfor mange av på de nevnte modellene. Spør hvis du lurer på noe mer Endret 2. desember 2008 av braxboy Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Min gode venn Per Johan har samme maskin og mister verdensherredoemme i kveld pga samme problem med skjerm som nevnes ovenfor. Regner med det er kjoepslovens fem aar som gjelder her ? k Endret 3. desember 2008 av karl hungus Lenke til kommentar
Niram Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Jepp. Utvidet garanti på disse modellene da. Men han har 2-5 års reklamasjonsrett! Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Tusen takk for tips HP vil ikke ta dette paa garantien (utgaatt), saa da er vel reklamasjon veien aa gaa. Men det maa vel gjoeres mot selger (Advance.no), ikke mot HP ? ps hva mener du med utvidet garanti paa disse modellene ? Endret 4. desember 2008 av karl hungus Lenke til kommentar
Niram Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Rimelig sikker på at du kan reklamere direkte mot HP, så tar de det videre med verksted. Må nesten bare forhøre deg:) I utgangspunktet er det ett års garanti, men pga alle seriefeilene med disse maskinene har HP utvidet garantien til 2 år. Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei igjen ! Dette med utvidet garanti er interessant, vet du hvor jeg kan finne dokumentasjon paa det ? Advance.no har ikke hoert om det, og gutta hos HP sier jeg maa reklamere mot Advance.no ... Tusen takk !! k Lenke til kommentar
otis Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Snakk med HP supporten og si at hengslene knekker og at dette er utvidet garanti, 2 år i fra kjøpsdato. Om du vil så kan jeg fikse denne PC for deg, da jeg jobber med dette daglig. Holder til i Trondheim om du bor i nærheten. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Snakk med HP supporten og si at hengslene knekker og at dette er utvidet garanti, 2 år i fra kjøpsdato. Om du vil så kan jeg fikse denne PC for deg, da jeg jobber med dette daglig. Holder til i Trondheim om du bor i nærheten. Ja, det virker jo som en god ide å avtale en privat service. Det vil helt klart gå som en autorisert reparasjon av maskinen Lenke til kommentar
otis Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Glemte å si at jeg jobber på et HP verksted, så den saken er OK. Alt det jeg foretar meg i forbindelse med HP maskiner er likebra som at du sender til "HP", som egentlig er Infocare. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Glemte å si at jeg jobber på et HP verksted, så den saken er OK. Alt det jeg foretar meg i forbindelse med HP maskiner er likebra som at du sender til "HP", som egentlig er Infocare. Bortsett fra at dersom maskinen er over ett år så må kunden ha et InfoCare aktivitetsnummer hvor det er logget inn en HP garantiref, som du kun får via HPs support. For InfoCare i Trondheim gjelder disse reparasjonene kun for de butikkene som har gjort avtale med InfoCare og HP, ikke for sluttkunder. Sluttkunder må benytte innmelding via HP support, og kan ikke melde direkte til deres verksted i Trondheim. Hvis du trenger flere detaljer kan du godt ta kontakt med meg på PM. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Nå har min DV9271 brukket hengselen av....den er kjøpt 28 februar 2007. Jeg håper at HP tar affære og skifter dette uten kostnad for meg... Snakket med HP support idag og der kunne de si at de ikke kjente til dette problemet og at dette ikke gikk på garantien...traff selvfølgelig på en nebbete kvinnemenneske Noen som har fått dette på garantien??? Endret 28. januar 2009 av Gega Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Garantien er utgått på maskinen dersom den ble kjøpt 28. februar 2007. Du kan jo f.eks. forsøke å reklamere istedet. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Dette vil du 100% sikkert få godkjent på reklamasjon, velkjent problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå