Gå til innhold

Sigma 18-50mm F2.8 DC v Tamron SP AF 17-50mm

Anbefalte innlegg

Hei

Begynner å bli lei av at Kit Linsa på min canon 400D,(18-55 uten is) sliter noe jævlig innendørs i dårlig lys.

Skal derfor kjøpe meg nytt Objektiv.

Valget står mellom de to som er nevnt i overskriften.

Hva menere Dere jeg skal gå for?, er det mye kvalitets forskjell på disse objektivene?

Kjøpte meg nettopp et Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, som jeg bruker når jeg trenger litt ekstra Tele. Så nå er det bare et kavalitets objektiv til Normal bruk som mangler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begge objektivene er gode.

Det et et tredje alternativ som du kan vurdere; det er Sigma 17-70mm f/2.8-4.5, som gir deg mindre lysstyrke, men mer brennvidde.

Kan nevne at svenske Foto bruk Sigma 18-50mm som objektiv når de skal teste de forskjellige kameraene.

Tom

Takk for svar, men mine alternativer er vel bedre til innedørs bruk?, tar mest bilder av datteren min som er 9 mnd, og ho sitter sjeldent stille når jeg tar bilder

Lenke til kommentar
Begge objektivene er gode.

Det et et tredje alternativ som du kan vurdere; det er Sigma 17-70mm f/2.8-4.5, som gir deg mindre lysstyrke, men mer brennvidde.

Kan nevne at svenske Foto bruk Sigma 18-50mm som objektiv når de skal teste de forskjellige kameraene.

Tom

Takk for svar, men mine alternativer er vel bedre til innedørs bruk?, tar mest bilder av datteren min som er 9 mnd, og ho sitter sjeldent stille når jeg tar bilder

Innendørs er vel den vide enden som brukes mest og da har du samme lysstyrke som de to andre du har vært inne på. Mener også at Sigma 17-70 er like bra optisk.

Jeg bruker Tamron 17-50 f2,8 som standardobjektiv og har blitt veldig glad i dette. Men hadde jeg valgt idag hadde jeg kanskje holdt en liten knapp på Sigma's 18-50 f2,8 i siste utgave da den får mye bra kritikk. Uansett blir det en oppgradering :D

stapal

Lenke til kommentar

Har selv Sigma 18-50 f/2,8 (siste versjon).

Er knallfornøyd med objektivet.

Kjapp fokus, skarpe bilder, tåler litt mørke..

Det eneste som irriterer meg er et kranglete objetiv deksel..

Hei

Begynner å bli lei av at Kit Linsa på min canon 400D,(18-55 uten is) sliter noe jævlig innendørs i dårlig lys.

Jeg fikk en skikkelig aha opplevelse når jeg kjøpte meg ekstern blitz..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har du sett testene hos Photozone.de?

Ok, ser at det er Tamron objektivet som gjelder.

Tja, forskjellen er forsvinnende liten i praksis. Photozone har dessuten ikke testet HSM-versjonene av 18-50 - som er den eneste du får kjøpt i dag.

spurte japanfoto om det var den nyeste versjonen av sigma 18-50 f2,8 til Canon som de har på nettbutikken, her er svaret

"Vi selger kun den gamle versjonen. Foreløpig har vi valgt å ikke ta inn den nye"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...