runsyv Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hei Begynner å bli lei av at Kit Linsa på min canon 400D,(18-55 uten is) sliter noe jævlig innendørs i dårlig lys. Skal derfor kjøpe meg nytt Objektiv. Valget står mellom de to som er nevnt i overskriften. Hva menere Dere jeg skal gå for?, er det mye kvalitets forskjell på disse objektivene? Kjøpte meg nettopp et Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, som jeg bruker når jeg trenger litt ekstra Tele. Så nå er det bare et kavalitets objektiv til Normal bruk som mangler. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Har du sett testene hos Photozone.de? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Begge objektivene er gode. Det et et tredje alternativ som du kan vurdere; det er Sigma 17-70mm f/2.8-4.5, som gir deg mindre lysstyrke, men mer brennvidde. Kan nevne at svenske Foto bruk Sigma 18-50mm som objektiv når de skal teste de forskjellige kameraene. Tom Lenke til kommentar
runsyv Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Har du sett testene hos Photozone.de? Ok, ser at det er Tamron objektivet som gjelder. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Har du sett testene hos Photozone.de? Ok, ser at det er Tamron objektivet som gjelder. Tja, forskjellen er forsvinnende liten i praksis. Photozone har dessuten ikke testet HSM-versjonene av 18-50 - som er den eneste du får kjøpt i dag. Endret 26. november 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
runsyv Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Begge objektivene er gode. Det et et tredje alternativ som du kan vurdere; det er Sigma 17-70mm f/2.8-4.5, som gir deg mindre lysstyrke, men mer brennvidde. Kan nevne at svenske Foto bruk Sigma 18-50mm som objektiv når de skal teste de forskjellige kameraene. Tom Takk for svar, men mine alternativer er vel bedre til innedørs bruk?, tar mest bilder av datteren min som er 9 mnd, og ho sitter sjeldent stille når jeg tar bilder Lenke til kommentar
stapal Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Begge objektivene er gode. Det et et tredje alternativ som du kan vurdere; det er Sigma 17-70mm f/2.8-4.5, som gir deg mindre lysstyrke, men mer brennvidde. Kan nevne at svenske Foto bruk Sigma 18-50mm som objektiv når de skal teste de forskjellige kameraene. Tom Takk for svar, men mine alternativer er vel bedre til innedørs bruk?, tar mest bilder av datteren min som er 9 mnd, og ho sitter sjeldent stille når jeg tar bilder Innendørs er vel den vide enden som brukes mest og da har du samme lysstyrke som de to andre du har vært inne på. Mener også at Sigma 17-70 er like bra optisk. Jeg bruker Tamron 17-50 f2,8 som standardobjektiv og har blitt veldig glad i dette. Men hadde jeg valgt idag hadde jeg kanskje holdt en liten knapp på Sigma's 18-50 f2,8 i siste utgave da den får mye bra kritikk. Uansett blir det en oppgradering stapal Lenke til kommentar
sofus71 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Har selv Sigma 18-50 f/2,8 (siste versjon). Er knallfornøyd med objektivet. Kjapp fokus, skarpe bilder, tåler litt mørke.. Det eneste som irriterer meg er et kranglete objetiv deksel.. Hei Begynner å bli lei av at Kit Linsa på min canon 400D,(18-55 uten is) sliter noe jævlig innendørs i dårlig lys. Jeg fikk en skikkelig aha opplevelse når jeg kjøpte meg ekstern blitz.. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Det eneste som irriterer meg er et kranglete objetiv deksel..Og de kan man heldigvis kjøpe løst... Lenke til kommentar
runsyv Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Har du sett testene hos Photozone.de? Ok, ser at det er Tamron objektivet som gjelder. Tja, forskjellen er forsvinnende liten i praksis. Photozone har dessuten ikke testet HSM-versjonene av 18-50 - som er den eneste du får kjøpt i dag. spurte japanfoto om det var den nyeste versjonen av sigma 18-50 f2,8 til Canon som de har på nettbutikken, her er svaret "Vi selger kun den gamle versjonen. Foreløpig har vi valgt å ikke ta inn den nye" Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 "Vi selger kun den gamle versjonen. Foreløpig har vi valgt å ikke ta inn den nye"Hehe, det betyr bare at de ikke har solgt ut alle de gamle ennå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå