Gå til innhold

Youtube i bredformat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  Milanjo skrev:
Ein herleg funksjon, i mine auge. Følar at eg slappar meir av når eg ser videoar, av ein eller anna grunn.

Det er nok fordi det menneskelige øyet er designet for å best oppfatte video/bilder som vises i det gylne snitt (tar jeg ikke helt feil er det 16:10 format). 16:9 er mye nærmere dette enn 4:3 format.

Er nok derfor ;)

Ser ut som om jeg hadde rett angående 16:10 = det gylne snitt.

http://www.apollon.uio.no/vis/art/2000/3-4/mattesnadder

Ifølge denne siden er 21:34 = det gylne snitt.

34:16 = 2,125 ~ 2,1

21:10 = 2,1

Endret av LooperNor
Lenke til kommentar
  LooperNor skrev:
  Milanjo skrev:
Ein herleg funksjon, i mine auge. Følar at eg slappar meir av når eg ser videoar, av ein eller anna grunn.

Det er nok fordi det menneskelige øyet er designet for å best oppfatte video/bilder som vises i det gylne snitt (tar jeg ikke helt feil er det 16:10 format). 16:9 er mye nærmere dette enn 4:3 format.

Er nok derfor ;)

Ser ut som om jeg hadde rett angående 16:10 = det gylne snitt.

http://www.apollon.uio.no/vis/art/2000/3-4/mattesnadder

Ifølge denne siden er 21:34 = det gylne snitt.

34:16 = 2,125 ~ 2,1

21:10 = 2,1

Hva slags geometriske former som er mest behaglige sier ikke nødvendigvis så mye om hva vi er designt for å oppfatte best, Det gyldne snitt passer jo feks ikke så godt med vært totale synsfelt, eller området med skarpsyn.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Alltid kjekt med høyere oppløsning. :)

LooperNor skrev:
På noen videoer kan du også legge til "&fmt=22" (uten ") på slutten av adresselinjen til videoen, så kan du se i enda høyere kvalitet enn hvis du trykker på "watch in high quality"

Dette funker på en del videoer jeg har lastet opp. Men det er ikke mulig å se de i høy kvalitet på andre måter enn å legge til &fmt=22, det kommer ikke opp noen "watch in high quality". Går det an å fikse dette?

Lenke til kommentar
  Oyvind888 skrev:
Alltid kjekt med høyere oppløsning. :)

LooperNor skrev:
På noen videoer kan du også legge til "&fmt=22" (uten ") på slutten av adresselinjen til videoen, så kan du se i enda høyere kvalitet enn hvis du trykker på "watch in high quality"

Dette funker på en del videoer jeg har lastet opp. Men det er ikke mulig å se de i høy kvalitet på andre måter enn å legge til &fmt=22, det kommer ikke opp noen "watch in high quality". Går det an å fikse dette?

Nei, youtube har ikke lagt til en slik funksjon enda, så du må nok skrive det inn i adresselinjen.

ATW:

Jeg sa kanskje det jeg mente på enn litt dum måte, men Milanjo mente at det var mer behagelig å se på nå, noe jeg svarte var p.g.a det gylne snitt.

Det var litt dumt å si at øyet "oppfatter" videoen best slik.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
  Ueland skrev:
Hva er det de ikke har lagt til?

Watch in high quality har jeg hatt tilgang på lenge hjemmefra hvertfall.

Hvis man ikke har det valget kan man legge til &fmt=22, men det kommer ikke opp en "Watch in high quality"-link på videoen i normal kvalitet.

evgeny: aha :hmm:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...