Gå til innhold

Rask og effektiv måte for utskriving av kursbevis

Zash

Anbefalte innlegg

Hei.

Leter etter en måte å skrive effektiv og enkel måte å skrive ut kursbevis på.

Problemstilling: Er i lærling i forsvaret, og en av mine oppgaver der er å skrive ut kursbevis. Disse kursbevisene er lagret som et word-ark, og man må manuelt skrive inn navn og fødselsdato manuelt for hver kursdeltager.

Ønsket ferdig løsning: Vil derfor få laget et "system" der man kan føre kursdeltakere inn i en tabell, og velge hvilket kursbevis man ønsker, og trykke skriv ut. Vil og at tabellene skal bli lagret, slik at man kan gå tilbake, og se når de ble opprettet o.l.

Håper noen har noen forslag til hvilket program jeg bør gjøre dette i, og kan gi meg noen tips til hvordan dette skal utføres. Gjerne link til guider o.l.

På forhånd takk!

>Zash<

Endret av Zash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått det til nå, men er bare en ting.

Når jeg skal skrive ut eksemplarene, får jeg opp en boks der det står: "Det har oppstått en feltberegningsfeil i posten 1." Det eneste alternativet jeg får er å trykke OK, og det kommer opp 3 sånne bokser per ark :S (Har forresten 3 flette elementer per ark)

Har googlet det, men finner absolutt ingen ting om det :S

Fant et til problem.

Har et element som heter <Fødselsdato>, men når det kommer opp i word dokumentet så kommer det i formatet mm/dd/åå, noe som ikke er ønskelig. Noe måte å forandre dette på?

Endret av Zash
Lenke til kommentar

Du må redigere feltkoden til datoflettefeltet for å vise datoen slik du ønsker. Høyreklikk feltet og velg Aktiver/deaktiver feltkoder. Rediger koden så det ser slik ut:

{ MERGEFIELD Dato \@ "dd.MM.yy" }

Delen som heter Dato kan ha et annet navn enn hos deg, det blir hentet fra overskriften i Excel. dd.MM.yy gir deg f. eks. 01.01.85 og du kan endre det på mange ulike måter:

dd - dato med to sifre

d - dato med et siffer (to om nødvendig)

dddd - navn på ukedagen

ddd - navn på ukedagen med to bokstaver (ma, ti, on osv.)

MM - måned med to sifre

M - måned med et siffer (to om nødvendig)

MMMM - navn på måneden

MMM - navn på måneden med tre bokstaver (jan, feb, mar osv.)

yy - årstall med to sifre

yyyy - årstall med fire sifre

Du kan også bruke mellomrom i datoformatet, for eksempel slik:

"d. MMMM yyyy"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...