Gå til innhold

Hvordan endre bakgrunnen på et bilde i Photoshop

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et bilde av datteren min som jeg ønsker å endre bakgrunn på.

Jeg har før greid å endre bakrunnen til helt svart ved å bruke brush tool (tror jeg det var), men det var jo ganske tidkrevende.

Er det en lettere måte å gjøre dette på?

Og er det mulig å legge til en annen bakrunn enn helt ensfarget?

For eksempel ett annet bilde som bakgrunn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hurtigmåten:

- Lag en kopi av laget (duplicate layer)

- Sett inn et nytt, ensfarget lag under dette

- Bruk eraser tool og visk bort alt du ikke trenger på det øverste laget.

Ennå bedre: benytt layer mask og mal med en svart brush i stedet for å bruke eraser tool.

Edit: hvis du legger ut bildet så er det lettere å avgjøre hva som er den beste måte å gjøre det på.

Endret av perottol
Lenke til kommentar
Hurtigmåten:

- Lag en kopi av laget (duplicate layer)

- Sett inn et nytt, ensfarget lag under dette

- Bruk eraser tool og visk bort alt du ikke trenger på det øverste laget.

Ennå bedre: benytt layer mask og mal med en svart brush i stedet for å bruke eraser tool.

Edit: hvis du legger ut bildet så er det lettere å avgjøre hva som er den beste måte å gjøre det på.

Hei!Du virker som en som har peiling på photoshop og bilderedigering,eller? Jeg har Photoshop CS2,men behersker det ikke så veldig bra.Jeg lurer på noe, som kanskje du ville svare på....håper jeg. Jeg er ute etter å lage et skikkelig bra julekortbilde med min datter.Det er vanskelig å finne et "live" bakgrunn som passer seg...og snøen lar vente på seg. Det jeg lurer på om man med photoshop kan "lime inn" en person på f.eks en julebakgrunn fra nettet(prøvd å lete etter noen gode bakgrunner). Eller kanskje det ligger slike bakgrunner inne i photoshop.Jeg tenker ikke på rammer rundt et bilde, men å bare plassere personen i et annet bilde.

Lenke til kommentar
Praktisk talt samme teknikk som forrige innlegg, men man lager en ny layer og kopierer inn det bildet man ønsker som bakgrunn, og personen i bildet i en annen layer.

Ok,takk.Jeg har ingen erfaring med å bruke layer funksjonen,men det er vel bare å prøve å feile noen ganger,så får jeg det vel til."Learning by doing."Jeg går ut fra at hvis jeg skal laste ned en bakgrunn, så er vel den nødt til å være av ganske bra oppløsning for at det skal se bra ut på et bilde.Takk igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...