Flack90 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 "Support our troops!" Det gjør jeg, men disse burde nå vært gått fra å være allierte til halv-fiender. Mens Taliban ga full fa*n i menneskerettigheter, så produserer Nordalliansen nok opium til hele verden. Etter min mening bør de stoppes. Lenke til kommentar
freke Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Taliban mistet da makten, og det var vel det som var pri. Hva afganerne velger å dyrke på jordene sine nå som de er "fri" er vel opp til dem. De velger nok det som gir mest spenn. Hele landet er da ganske lovløst og vill vest. Det er vi som valgte å blande oss, og alliere oss med banditter. Da er det vel ikke unaturlig å gi beskyttelse til en del av bandittene, som ganske sikkert har en del uvenner i hjemlandet. Endret 26. november 2008 av freke Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Taliban mistet da makten, og det var vel det som var pri. Hva afganerne velger å dyrke på jordene sine nå som de er "fri" er vel opp til dem. De velger nok det som gir mest spenn. Hele landet er da ganske lovløst og vill vest. Det er vi som valgte å blande oss, og alliere oss med banditter. Da er det vel ikke unaturlig å gi beskyttelse til en del av bandittene, som ganske sikkert har en del uvenner i hjemlandet. Men, hvorfor? Hvorfor skal vi hjelpe dop bønder? Det må da være mulig og gjøre noe med det. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) I Norge er man uskyldig inntil det motsatte er bevist. Nei ikke nødvendigvis. Blandt annet greide "antirasistene" og sosialistene og snike gjennom en lovendring i rassismeloven i 2005 hvor det ble motsatt bevisbyrde. => hvis du blir beskylt for rassisme er du skyldig til du selv greier og motbevise det. Så lenge man er på riktig side i en krig, kommer man visst unna med det meste. Å alliere seg med slike monstre burde være kriminelt. Oi, det glemte jeg nesten! Vår nærmeste allierte er en stormakt kapret av kriminelle. Jeg antar det er USA du sikter til, men ser ikke helt hva du mener med at de er kapret av kriminelle. Lyst til å begrunne? Jeg mener at krigen i Afghanistan er en tragedie i seg selv og det er på denne bakgrunnen jeg kommenterer krigens tapere og ofre. Dette faller inn i min generelle holdning mot USA, som P&S forumets stamgjester nok har fått med seg for lenge siden. Jeg har diskutert temaet opp og ned i mente før og er forøvrig ikke interessert i å gjenta meg selv. Mannen er vår alliert, legitimerer det hans krigsforbrytelser? En serber hadde vel blitt buret rett inn? Det er da plenty med amerikanere som er dømmt for krigsforbrytelser i irak og afganistan. Men litt mer on topic. Ja Norge er en fristat og et paradis for alle typer krigsforbrytere og vanelige forbrytere fra utlandet (og det er ikke så værst for forbrytere fra innland heller). Mullah Krekar, denne saken og en del andre saker har jo vist dette flere ganger, og det er trist at politikerene i dette landet er så feige og tilltaksløse at de ikke får gjordt noe med det. Endret 26. november 2008 av flesvik Lenke til kommentar
freke Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Men, hvorfor? Hvorfor skal vi hjelpe dop bønder? Det må da være mulig og gjøre noe med det. Vi frigjør dem. De fikk ikke lov til å dyrke opium når taliban satt ved roret, og når taliban mistet makten gikk de tilbake til opiumsdyrking. Cause and effect. Vi hjelper altså ikke direkte bøndene med å dyrke opium, vi bare tok vekk de som hindret dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå