Blåbær Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Amins bror ble drept i en massakre der mellom 2000 og 3000 mennesker ble henrettet. En av dem som mistenkes for å ha deltatt i massakren, fikk asyl og bor her i landet. Det gjør også Amin. «Det er veldig rart. Han kan være med på å drepe flere tusen folk og får likevel bo i Norge. Han drepte broren min.» Zmarai Amin I mai 1997 ble Amins bror tatt til fange av hæren til den beryktede krigsherren Abdul Rashid Dostum i Afghanistan. Generalen, som har fått asyl her i landet, var hærfører for Dostums menn. http://www.nrk.no/nyheter/1.6323817 Har norsk asylpolitikk gått for langt i å beskytte antatte krigsforbrytere? Endret 26. november 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Norge er jo det for disse som Argentina var for nazistene etter 2. verdenskrig. Endret 26. november 2008 av Mimir Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Har norsk asylpolitikk gått for langt i å beskytte mordere? Hvor i artikkelen står det at personen ER en morder? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Har norsk asylpolitikk gått for langt i å beskytte mordere? Hvor i artikkelen står det at personen ER en morder? Være mistenkt for å være massemorder eller terrorist burde da være nok for å ikke få opphold i detta landet. Var det ikke noe sånt den nye terror loven gikk ut på også..? Den som alle var enig om men aldri brukte ? Nå er vel Krekar fortsatt her i landet også ? Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 I Norge er man uskyldig inntil det motsatte er bevist. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Mesteparten av grunnlagene for beskyldningene har man fått i fra boka han selv har skrevet. Legger også til at saken har vært kjent siden 2003, men politiet eller noen andre har unnlatt å etterforske saken. Endret 26. november 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Så vi burde altså utdele dom etter mistanke? Behandle folk som er mistenkte som kriminelle. Kanskje strippe de for alle rettigheter? De er jo tross alt mistenkt for noe. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Å etterforske saken hadde ikke vært så ille. Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Det er da ikke så galt å huse krigsforbrytere her i Norge. Så lenge de ikke er hvite, så klart. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Norge er jo et fristed for alt mulig pakk, enten det er kriminelle, terrorister eller bare lykkejegere som har skyld passet i dass. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Så vi burde altså utdele dom etter mistanke? Behandle folk som er mistenkte som kriminelle. Kanskje strippe de for alle rettigheter? De er jo tross alt mistenkt for noe. De har først rettigheter som nordmenn etter vi slipper dem inn. Ingen kan hindre oss i å nekte mistenkte forbrytere andgang, helt uten dom. Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Å etterforske saken hadde ikke vært så ille. Selvfølgelig. Men det var ikke det spørsmålet du stilte i åpningsposten, var det vel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Kanskje nordmenn generelt burde begynne å bli mer skeptisk til andre ting enn bare tollbetjenter og strøbilen.. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Så lenge man er på riktig side i en krig, kommer man visst unna med det meste. Å alliere seg med slike monstre burde være kriminelt. Oi, det glemte jeg nesten! Vår nærmeste allierte er en stormakt kapret av kriminelle. Endret 26. november 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Så lenge man er på riktig side i en krig, kommer man visst unna med det meste. Å alliere seg med slike monstre burde være kriminelt. Oi, det glemte jeg nesten! Vår nærmeste allierte er en stormakt kapret av kriminelle. Jeg antar det er USA du sikter til, men ser ikke helt hva du mener med at de er kapret av kriminelle. Lyst til å begrunne? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Så lenge man er på riktig side i en krig, kommer man visst unna med det meste. Å alliere seg med slike monstre burde være kriminelt. Oi, det glemte jeg nesten! Vår nærmeste allierte er en stormakt kapret av kriminelle. Jeg antar det er USA du sikter til, men ser ikke helt hva du mener med at de er kapret av kriminelle. Lyst til å begrunne? Jeg mener at krigen i Afghanistan er en tragedie i seg selv og det er på denne bakgrunnen jeg kommenterer krigens tapere og ofre. Dette faller inn i min generelle holdning mot USA, som P&S forumets stamgjester nok har fått med seg for lenge siden. Jeg har diskutert temaet opp og ned i mente før og er forøvrig ikke interessert i å gjenta meg selv. Mannen er vår alliert, legitimerer det hans krigsforbrytelser? En serber hadde vel blitt buret rett inn? Endret 26. november 2008 av AvieN Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Undersøk saken! Viser det seg at det er sant det som er sagt her og at mannen er en krigsforbryter, så bør det være på hodet og ræva ut med en gang! Uansett om han risikere dødstraff, der han kommer fra. Endret 26. november 2008 av Flack90 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Når han skriver selv i en bok at han er ansvarlig for 2-3000 døde syns jeg det er på tide å gjøre noe. Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 En serber hadde vel blitt buret rett inn? Det som skjer er vel at serberane vert sende til Haag? Eg forstår ikkje heilt korfor vi ikkje gjer det med fleire mistenkte krigsforbryterar. http://en.wikipedia.org/wiki/International_Criminal_Court Lenke til kommentar
freke Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Generalen, som har fått asyl her i landet, var hærfører for Dostums menn.[/i]Har norsk asylpolitikk gått for langt i å beskytte antatte krigsforbrytere? Dostums menn og Nordalliansen var/er våre allierte i krigen i Afganistan. De hjalp godt til med å ta støyten en rekke steder. Da må vi vel gi våre venner husly når de trenger det? Krigsforbrytere vokser på trær blandt våre allierte på alle kanter i Afganistan. "Support our troops, boys" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå