Gå til innhold

Afgansk krigsforbryter beskyttes av Norge

Anbefalte innlegg

Amins bror ble drept i en massakre der mellom 2000 og 3000 mennesker ble henrettet.

En av dem som mistenkes for å ha deltatt i massakren, fikk asyl og bor her i landet. Det gjør også Amin.

«Det er veldig rart. Han kan være med på å drepe flere tusen folk og får likevel bo i Norge. Han drepte broren min.»

Zmarai Amin

I mai 1997 ble Amins bror tatt til fange av hæren til den beryktede krigsherren Abdul Rashid Dostum i Afghanistan.

Generalen, som har fått asyl her i landet, var hærfører for Dostums menn.

http://www.nrk.no/nyheter/1.6323817

Har norsk asylpolitikk gått for langt i å beskytte antatte krigsforbrytere?

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7
Har norsk asylpolitikk gått for langt i å beskytte mordere?

Hvor i artikkelen står det at personen ER en morder?

Være mistenkt for å være massemorder eller terrorist burde da være nok for å ikke få opphold i detta landet. Var det ikke noe sånt den nye terror loven gikk ut på også..? Den som alle var enig om men aldri brukte ?

Nå er vel Krekar fortsatt her i landet også ?

Lenke til kommentar
Så vi burde altså utdele dom etter mistanke? Behandle folk som er mistenkte som kriminelle. Kanskje strippe de for alle rettigheter? De er jo tross alt mistenkt for noe.

De har først rettigheter som nordmenn etter vi slipper dem inn. Ingen kan hindre oss i å nekte mistenkte forbrytere andgang, helt uten dom.

Lenke til kommentar

Så lenge man er på riktig side i en krig, kommer man visst unna med det meste. Å alliere seg med slike monstre burde være kriminelt. Oi, det glemte jeg nesten! Vår nærmeste allierte er en stormakt kapret av kriminelle.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Så lenge man er på riktig side i en krig, kommer man visst unna med det meste. Å alliere seg med slike monstre burde være kriminelt. Oi, det glemte jeg nesten! Vår nærmeste allierte er en stormakt kapret av kriminelle.

Jeg antar det er USA du sikter til, men ser ikke helt hva du mener med at de er kapret av kriminelle. Lyst til å begrunne?

Lenke til kommentar

Jeg antar det er USA du sikter til, men ser ikke helt hva du mener med at de er kapret av kriminelle. Lyst til å begrunne?

Jeg mener at krigen i Afghanistan er en tragedie i seg selv og det er på denne bakgrunnen jeg kommenterer krigens tapere og ofre. Dette faller inn i min generelle holdning mot USA, som P&S forumets stamgjester nok har fått med seg for lenge siden. Jeg har diskutert temaet opp og ned i mente før og er forøvrig ikke interessert i å gjenta meg selv.

Mannen er vår alliert, legitimerer det hans krigsforbrytelser? En serber hadde vel blitt buret rett inn?

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Generalen, som har fått asyl her i landet, var hærfører for Dostums menn.[/i]

Har norsk asylpolitikk gått for langt i å beskytte antatte krigsforbrytere?

Dostums menn og Nordalliansen var/er våre allierte i krigen i Afganistan. De hjalp godt til med å ta støyten en rekke steder. Da må vi vel gi våre venner husly når de trenger det? Krigsforbrytere vokser på trær blandt våre allierte på alle kanter i Afganistan. "Support our troops, boys" ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...