Gå til innhold

Internett og mappene

Anbefalte innlegg

Hjelp meg å konfigurere bredbånd.

Prøvde selv å konfigurere Nettverkskort til å gjennom DHCP så til ADSL, klarer ikke å aktivere de 2 enhetene....Må ha svaret fortest som mulig.

Er det noe galt med Linux?

Prøvde å finne alle filene jeg har installert på D: aner ikke hvordan jeg skal finne filene? jeg er nybegynner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt det du vil ha svar på kan du lett finne på www.tldp.org

De howtoene er vel litt for vanskelige for en som ikke vet hvordan man mounter i linux? :shrug:

Hvis du legger ut litt mer info om ISP, ruter/modem og nettverkskort, kanskje også partisjonstabellen din, så blir det lettere for oss å hjelpe deg :wink:

MarcelSB

Lenke til kommentar

Bruker nVidia nettverkskort, Partisjonstabellen er * forskjellige filer på hver mappene, ISP er 10.0.0.3 tror jeg....Har prøvd å aktivere nettverskortene uten hell. Jeg syns Linux er vanskelig å lære fordi alt er nytt for meg, vant med Windows.

Lenke til kommentar
Bruker nVidia nettverkskort, Partisjonstabellen er * forskjellige filer på hver mappene, ISP er 10.0.0.3 tror jeg....Har prøvd å aktivere nettverskortene uten hell. Jeg syns Linux er vanskelig å lære fordi alt er nytt for meg, vant med Windows.

IP'en din finner du her. 10.0.0.3 er din lokale IP...

Ok:

-ISP=Internet Service Provider, f.eks Telenor eller NextGenTel.

-Partisjonstabell: Liste over hvilke partisjoner du har på disken(e) dine. hda1 er den første primære partsjonen på master disken, hda2 er den andre, osv... hda5 er den første logiske partisjonen, hda6 er den neste, osv... hdb for slave...

Lykke til! Du trenger det :wink:

MarcelSB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...