Gå til innhold

UFO tråden: hvor alt omkring UFO fenomenet kan diskuteres

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Jepp, de er registrert av radar både på bakken og i luften flere ganger.

Gå til youtube og søk på disse ordene:

- "Milton Torres UFO"

- "John Callahan UFO"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Jeg lurer på om UFO'er er mulig overhode.

Såvidt jeg vet gjelder samme fysikk her på jorden også ute i universet (Men med andre variabler)

UFO er forkortelse for "Uidentifisert flyvende objekt". Det betyr nødvendigvis ikke at alle UFOer er romskip, men ut av undersøkelser foretatt av seriøse forskere og regjeringer er det rundt 5% av hendelser de ikke har greid å forklare. Resultatene viser at det dreier seg om et teknologisk fenomen som oppfører seg med en fysikk vi på jorden vi ikke kan forklare eller forstår.

Men når tusenvis av innbyggere i Arizona 13. Mars 1997 rapporterer at en boomerang-formet gjenstand på størrelse med et hangarskip lydløst(!) glir noen få hundre meter over nabolagene kan man spørre seg selv hva som egentlig foregår. :)

Phoenix Lights hendelsen -wiki

Phoenix Lights - vitner

Lenke til kommentar

Men når tusenvis av innbyggere i Arizona 13. Mars 1997 rapporterer at en boomerang-formet gjenstand på størrelse med et hangarskip lydløst(!) glir noen få hundre meter over nabolagene kan man spørre seg selv hva som egentlig foregår. :)

Phoenix Lights hendelsen -wiki

Phoenix Lights - vitner

Og når hendelsen var sammtidig med en millitær øvelse hvor man slapp flares fra fly og lysene "slukkes" akkurat ved en fjellinje som ville ha blokkert sikten til flarsene kan man jo spørre seg hvor godtroende enkelte folk er og hvor mye de vil tru at ting er noe de har bestemmt seg for.

http://www.youtube.com/watch?v=TD6MYZcucQA

Og antallet som observerte det er lett å forklare -> Det var masser av folk ute som så etter Hale-Bopp kometen som var på vei..

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

fleskvik, gå til wikipedia linken jeg gav og se i venstre kolonnen under punkt 3. der er det forklart at hendelsen jeg refererer til og den du refererer ikke skjedde på samme tidspunkt. Les "first event" og "second event".

Lenke til kommentar

Alle UFO entusiaster, ta dere tid til å sjekke en youtube brukers kanal ved navn, LunaCognita. Dette menneske har puttet ganske stort arbeid for å prøve og virkelighetsgjøre en coverup Nasa driver når det kommer til utenomjordisk sivilisasjon på vårt eget solsystem. Jeg finner hans videoer fasinerende. Men la deg selv bedømme kanalens innhold, og prøv å forstå sammenhengen i videoen!

Videoer på hans kanal som jeg personlig anbefaler er disse;

- Pyramids on the Moon- Nasa's apollo lunar coverup

- The stunning apollo 10 coverup- the music behind the moon

- Nasas apollo DSE "black box" transcrpits

- Nasa's gemini UFO sightings- astronaut "VTR" transcripts

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NZ military releases UFO files

Updated 2 hours 2 minutes ago

The New Zealand military has released hundreds of previously classified reports, detailing claims of unidentified flying object (UFO) sightings and alien encounters.

The reports, dating from 1954 to 2009, were released under freedom of information laws after the New Zealand defence force removed names and other identifying material.

In about 2,000 pages of documents, members of the public, military personnel and commercial pilots outline close encounters, mostly involving moving lights in the sky.

Some of the accounts include drawings of flying saucers, descriptions of aliens wearing "pharaoh masks" and alleged examples of extraterrestrial writing.

Before their release Air Force Squadron Leader Kavae Tamariki said the defence force did not have the resources to investigate UFO sightings and would not be commenting on the files' contents.

"We've just been a collection point for the information. We don't investigate or make reports, we haven't substantiated anything in them," he told the Dominion Post.

One of the most comprehensive files concerns two sightings of strange lights off the South Island town of Kaikoura in 1978, one of which was captured by a television crew aboard a plane in the area.

The incident made international headlines at the time but a contemporary Air Force report found it could be explained by natural phenomena such as lights from boats being reflected off clouds or an unusual view of Venus.

The original documents on which the reports were based will remain sealed in the national archive, some until 2080.

source - http://www.abc.net.au/news/stories/2010/12/22/3099709.htm

link to the released files - Original files: NZ's UFO sightings

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"World governments should prepare a co-ordinated action plan in case Earth is contacted by aliens, according to scientists."

http://www.guardian.co.uk/science/2011/jan/10/earth-close-encounter-aliens-extraterrestrials

"Psychologist Dr Albert Harrison argues that people have become so used to the idea of alien life that they would be ‘unfazed’ if the proof appeared before their eyes.

He said things have changed ­dramatically since 1961, when the U.S. Congress was warned evidence of extra-terrestrials would lead to widespread panic.

In North America and Europe at least, neither the discovery of an alien nor the detection of alien radio signals were now likely to lead to ‘widespread psychological disintegration and collapse’, he concluded."

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1345650/Hi-tech-age-left-unfazed-idea-alien-life.html#ixzz1AjxqkuEa

Lenke til kommentar

( fortsatt fra posten over )

Her et kort klipp fra History Channel, som beretter om hvordan flere av amerikas "founding fathers", på slutten av 1700-tallet, tok avstand fra kristendommens lære, og skrev om hvordan det var ren blindskap å tro noe annet enn at det finnes liv på andre planeter :

Lenke til kommentar

( fortsatt fra posten over )

Her et kort klipp fra History Channel, som beretter om hvordan flere av amerikas "founding fathers", på slutten av 1700-tallet, tok avstand fra kristendommens lære, og skrev om hvordan det var ren blindskap å tro noe annet enn at det finnes liv på andre planeter :

Men hva har det med UFOer å gjøre? Liv på andre planeter betyr ikke automatisk at de kommer hit.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Jeg har muligens en en litt uvanlig tilnærming til dette fenomenet. Jeg anser meg selv som en skeptiker, men i motsetting til mange andre selverklærte skeptikere, så kommer ikke jeg med forklaringer som blir rene spekulasjoner. Det er for meg like håpløst som ufologer, som spekulerer den andre veien. Jeg er den personlige oppfatting at "aliens" ikke har besøkt jorden. Jeg finner ikke noe bevis for dette. Jeg sliter også med at disse antatte besøkende alltid ønsker og klarer å vri seg unna et godt kamera. Jeg har fortsatt til gode å se ett sylskarpt bilde av en "flyvende tallerk" eller tilsvarende. Ikke ett eneste på alle disse årene som virkelig får folk flest og media til å få en AHA-opplevelse. Ikke et eneste bilde der man kan se detaljene på disse fartøyene. Hvorfor må det være så viktig for en rase som ligger lysår foran oss å være så lyssky?

Når det er sagt, så er det fortsatt et fenomen som er virkelig, levende og er fasinerende

Jeg har fulgt en del saker og ser nå på "UFO Hunters" som gikk på History Channel. Her er det flere saker der troverdige kilder/personer som offiserer, astronauter, politi, piloter og radaroperatører som forklarer at de har sett objekter de ikke kan forklare. Det være seg lysobjekter, objekter som oppfører seg utenom normale fysiske regler og objekter som enkelte sier, rett og slett er fartøyer av et eller annet slag.

De aller fleste observasjoner har nok enkle og naturlig forklaringer, men det er disse få prosentene som ikke kan forklares.

Jeg kan rett og slett ikke få meg til å kalle mange av disse vitnene løgnere eller å påstå at jeg vet bedre hva de så og opplevde selv. Vitneutsagn er faktisk noe som er godkjent som bevis i en rettsal og blir tatt hensyn til av troverdige vitner.

Det er mange av disse sakene som er meget troverdige og ikke lar seg forklare per dags dato. Det er det som gjør UFO-fenomenet så fasinerende.

Det som ødelegger den konstruktive debatten er påstandene fra begge parter som ofte er rene spekulasjoner. Ufologer påstår ofte at det er utenomjordiske fartøyer uten å ha noen form for bevis. Skeptikere vil ofte bare slenge ut antatte forklaringer som ikke holder vann. Noen er ofte rett og slett respektløst dårlige og kan ofte lett motbevises vitenskapelig.

Alle disse spekulasjonene som blir lagt ut som påstander er med å fordumme enehver konstruktiv debatt om et fenomen som i høyeste grad er virkelig.

Hva dette er, det tør jeg ikke påstå, men at mennesker har sett objekter som ikke har en naturlig forklaring i forhold til nåværende verdensbilde og vitenskap, det tror jeg.

Igjen så er jeg ytters skeptisk til at det er utenomjordiske som er opphavet til disse UFO`ene. Det er da mer sannsynlig at det er menneskeskapte fartøyer ol.

Men,siden mange troverdige observasjoner ikke kan forklares vitenskapelig, så vil det fortsatt være et mysterium.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har muligens en en litt uvanlig tilnærming til dette fenomenet. Jeg anser meg selv som en skeptiker, men i motsetting til mange andre selverklærte skeptikere, så kommer ikke jeg med forklaringer som blir rene spekulasjoner. Det er for meg like håpløst som ufologer, som spekulerer den andre veien. Jeg er den personlige oppfatting at "aliens" ikke har besøkt jorden. Jeg finner ikke noe bevis for dette. Jeg sliter også med at disse antatte besøkende alltid ønsker og klarer å vri seg unna et godt kamera. Jeg har fortsatt til gode å se ett sylskarpt bilde av en "flyvende tallerk" eller tilsvarende. Ikke ett eneste på alle disse årene som virkelig får folk flest og media til å få en AHA-opplevelse. Ikke et eneste bilde der man kan se detaljene på disse fartøyene. Hvorfor må det være så viktig for en rase som ligger lysår foran oss å være så lyssky?

Når det er sagt, så er det fortsatt et fenomen som er virkelig, levende og er fasinerende

Jeg har fulgt en del saker og ser nå på "UFO Hunters" som gikk på History Channel. Her er det flere saker der troverdige kilder/personer som offiserer, astronauter, politi, piloter og radaroperatører som forklarer at de har sett objekter de ikke kan forklare. Det være seg lysobjekter, objekter som oppfører seg utenom normale fysiske regler og objekter som enkelte sier, rett og slett er fartøyer av et eller annet slag.

De aller fleste observasjoner har nok enkle og naturlig forklaringer, men det er disse få prosentene som ikke kan forklares.

Jeg kan rett og slett ikke få meg til å kalle mange av disse vitnene løgnere eller å påstå at jeg vet bedre hva de så og opplevde selv. Vitneutsagn er faktisk noe som er godkjent som bevis i en rettsal og blir tatt hensyn til av troverdige vitner.

Det er mange av disse sakene som er meget troverdige og ikke lar seg forklare per dags dato. Det er det som gjør UFO-fenomenet så fasinerende.

Det som ødelegger den konstruktive debatten er påstandene fra begge parter som ofte er rene spekulasjoner. Ufologer påstår ofte at det er utenomjordiske fartøyer uten å ha noen form for bevis. Skeptikere vil ofte bare slenge ut antatte forklaringer som ikke holder vann. Noen er ofte rett og slett respektløst dårlige og kan ofte lett motbevises vitenskapelig.

Alle disse spekulasjonene som blir lagt ut som påstander er med å fordumme enehver konstruktiv debatt om et fenomen som i høyeste grad er virkelig.

Hva dette er, det tør jeg ikke påstå, men at mennesker har sett objekter som ikke har en naturlig forklaring i forhold til nåværende verdensbilde og vitenskap, det tror jeg.

Igjen så er jeg ytters skeptisk til at det er utenomjordiske som er opphavet til disse UFO`ene. Det er da mer sannsynlig at det er menneskeskapte fartøyer ol.

Men,siden mange troverdige observasjoner ikke kan forklares vitenskapelig, så vil det fortsatt være et mysterium.

Jeg kan med hånden på hjertet si jeg er 99% enig med deg. UFO fenomenet fortjener en forskning. Vi må ikke bestemme oss så tidlig for at det med sikkerhet er utenomjordiske farkoster pilotene har vitnet eller radaren har registrert! Vi må heller ikke se bort ifra den utenomjordiske hypotesen, selv hvor skeptiske vi kan bli. Hvis bare forskere kunne tatt seg tid til å forske på disse 5% av alle UFO observasjonene som er såpass rare at det er nesten hårreisende, så vil vi kanskje kunne ende opp med et svar på det hele! Jeg anbefaler at du leser en bok som ble gitt ut ifjor av forfatteren Leslie Kean, som tok seg tid til å jobbe med alle disse 5% observasjonene som ennå ikke har fått en god forklaring. Boken heter; UFOs: Generals, Pilots and Government Officials Go On the Record.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du sammenligner det å hardnakket påstå at aliens har besøkt oss med å legge frem mulige andre forklaringer rundt fenomener? Jeg kan ikke se at det kan sammenlignes i det hele tatt. Det første er å fremsette konkrete påstander uten grunnlag, og det andre er å fremsette mulige forklaringer basert på ting man allerede vet.

Du påstår at du er en "ekte skeptiker", men du er det motsatte. Du påstår hardnakket at det er noe "mystisk vi ikke kan forklare", og dermed er du nesten like ille som alien-entusiaster.

Det sier seg selv at ting vi ikke kan forklare er et mysterium. Men å gå derfra til å si at "det må være noe mer", nei det er en typisk overtroisk uttalelse.

Du er altså ingen skeptiker, men en som desperat ønsker å tro at det er "noe mer".

Endret av snartenkt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...