isaac elric Skrevet 22. april 2009 Forfatter Del Skrevet 22. april 2009 Andrehånds påstander fra en senil, gammel gubbe? Yay. du bør kanskje begrunne denne påstanden om at han er senil, pricks. bevisbyrden ligger tross alt på deg Lenke til kommentar
no1 Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Det kan tenkes at det eksisterer ukjente som observerer oss. Jeg stiller meg sterkt tvilende til at en så avansert gruppe vil entre og befinne seg i atmosfæren på en sånn måte at vi i det hele tatt kan sanse de. Enten hadde de tatt kontakt så alle fikk se, eller så observerer de i stillhet. Fortellinger om crashlandinger og bulkete implantater er nesten en frekkhet om det diskuteres i et fiktivt vesen som kan bryte tid/rom barrieren. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 du bør kanskje begrunne denne påstanden om at han er senil, pricks. bevisbyrden ligger tross alt på deg Nei, bevisbyrden ligger på UFO-entusiastene, gitt. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 du bør kanskje begrunne denne påstanden om at han er senil, pricks. bevisbyrden ligger tross alt på deg Nei, bevisbyrden ligger på UFO-entusiastene, gitt. Når det gjelder påstanden om flyvende tallerkener så ligger bevisbyrden helt og holdent på UFO-mytologene, men jeg antar han sikter til påstanden om at Ed Mitchell er senil. Jeg har ingen formening om hvorvidt han er senil eller ikke, men som Slimda skriver, han hadde åpenbart en stor tro på alternativ "vitenskap" selv da han var aktiv astronaut, noe som med god grunn svekker tiltroen til hans utsagn. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 hvorfor svekker det hans utsagn? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Dagens astronauter er som oftest forskere, og er som sådan vant til å forholde seg til "uforklarlige fenomener" på en nøktern og vitenskaplig måte. Men tidligere astronauter ble plukket ut blant jagerpiloter og testpiloter, fordi de første romferdene i høy grad var "testflyging". I Apolloprogrammet var det f.eks kun én forsker, en geolog som var med på den siste ferden Apollo 17, fordi NASA hadde blitt overtalt til å utdanne en ikke-flyger. Disse tidligere astronautene kunne altså både være dypt religiøse og svært overtroiske uten at dette gjorde dem diskvalifisert til å bli astronauter, så lenge de bare var villige til å risikere livet for å kunne bli "flygerhelter". Ed Mitchell er altså en tidligere "testpilot" (altså ikke-forsker), som i tillegg til å hevde at Jorda blir besøkt av utenomjordiske i tillegg "bekjenner seg til" New Age-relaterte temaer. New Age var en reaksjon på vitenskaplige forklaringer, en søking etter det mystiske, åndelige, magiske og uforklarlige. Så ja, Ed Mitchell kunne føre livsfarlige "romfly" med en sikker hånd, men som sannhetsvitne er han upålitelig inntil det motsatte er bevist. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 godt poeng Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 (endret) Er lagt ut en video på exopolitics.dk hvor Mitchell og Torres prater om den politiske resolusjonen rundt teamet. Biografi etc. http://en.wikipedia.org/wiki/Edgar_Mitchell - Bachelor of Science degree in industrial management from Carnegie Institute of Technology - joined the US Navy where he trained as a pilot and flew off the aircraft carriers - While on active duty in the Navy, he earned a Bachelor of Science degree in aeronautical engineering - Doctor of Science degree in Aeronautics and Astronautics from the Massachusetts Institute of Technology - Han har også gått 9 timer på månen, lengre enn noen andre. Med andre ord en mann du skal respektere, og i mine øyne mer enn nok troverdig. Han syn på besøk av utenomjordiske kommer kun fra mennesker som har fortalt ham sine historier. Endret 23. april 2009 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg ser ingen grunn til å respektere en skrulling som helt åpenbart har problemer med å forholde seg rasjonelt til virkeligheten. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 Jeg ser ingen grunn til å respektere en skrulling som helt åpenbart har problemer med å forholde seg rasjonelt til virkeligheten. hva er det som gjør han til en skrulling? hans interessere for paranormale new age konsepter eller det at han mener vi allerede har vært i kontakt med utenomjordiske? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Det som gjør ham til en skrulling er hans totale mangel på kritisk sans, kombinert med en ufattelig trangsynthet. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 24. april 2009 Forfatter Del Skrevet 24. april 2009 utdrag fra wikipedia: Remote healing Mitchell says that a teenage remote healer who lives in Vancouver and uses the pseudonym Adam Dreamhealer helped him heal of kidney cancer at a distance. Mitchell said that while he never had a biopsy (the definitive test for cancer), "I had a sonogram and MRI that was consistent with renal carcinoma." Adam worked (distantly) on Mitchell from December of 2003 until June of 2004, when the "irregularity was gone and we haven't seen it since".[3] dersom jeg hadde hatt kreft ville jeg nok ikke sagt nei til at noen skulle utføre remote healing på meg jeg heller... og dersom jeg ble frisk, så hadde jeg naturligvis vært interessert i å finne ut hva som egentlig skjedde. slik jeg har forstått det så er mitchell interessert i å forske mer på slike fenomener for å finne ut mer om dem. gjør dette han til en ukritisk, trangsynt, gammel gubbe? istedet for å avfeie alt som pseudoscience og sludder tar han en nærmere titt, mens du derimot, pricks, blankt avfeier alt som ikke stemmer overens med ditt bilde på virkeligheten. istedet for å spy ut ubegrunnede påstander som sjelden er basert på annet enn ditt snevre, absolutte syn på virkeligheten, så kanskje du kan bidra med noe konstruktivt. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 (endret) *Mine innlegg* Jeg tror på utenomjordisk liv og sånn bob bob på UFO. Det er jo fartøy. ''Jorda'' har jo F16, romskip osv. Hvorfor ikke andre planeter i galaxer langt vekk? Endret 24. april 2009 av Prometherion Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Jeg tror sånn bob bob på UFO. Det er jo fartøy. Derom strides de lærde ... Lenke til kommentar
Chados Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Finnes vel solide argumenter begge veier om det finnes liv på andre planerter som er inteligent nokk til å klare og reise hit til jorden. Men min personlige mening er at jeg synest det er rart av oss og påstå at det ikke finnes. For tross alt så VET vi ikke, vi kan kun anta det ene eller det andre, ut ifra hva vårt eget ståsted er i saken. Jeg synest det er rart med tanke på hvor ufattelig stort universet er at det ikke skulle finnes en art som er mer viderekommende enn oss med tanke på romfart. For alt vi vet så er det noe som vi kunne hatt muligheten til bare et menneske hadde hatt en tanke som kunne revlusjonert vår måte å tenke på reise mellom planeter. Men pr nå så kan vi kun forestille oss enten det ene elle det andre, mulig eller ikke mulig. Det vi vet er at pr nå så har ikke vi teknologi til og gjøre det med et fremkomstmiddel drevet av fast eller flytende "drivstoff". Vi klarer knapt og karre oss forbi månen, men hvem vet om 50 år...? Men vi vet ikke at det ikke finnes et inteligent vesen der ute som faktisk kan klare dette. Det som slår meg når jeg har sett på div "UFO" videoer er at ingen av ufo'ene har et fremdriftssystem som er i nærheten likt vår tids rakettmotor. Jeg har aldri sett en ufo med gigantiske utblås og en flamme på 60meter ut av ene enden, under eller over. Er det for det er for vanskelig for folk som evt faker videoer og lage, eller er det fordi den teknologien som de utenomjordiske evt måtte ha er århundere forran vår egen? Kansje deres fremdriftsystemer bruker gravitasjon, bøyer tid og rom eller en annen snedig form for fremdrift? At vi skulle vært et mål for annet inteligent liv er vel i teorien ganske logiskt, med tanke på hvor uendelig mye som blir sendt ut fra jorden av radio, tv og andre slags signaler. For alt vi vet sitter det noen luringer på en annen planet og ser på Hotel Cæsar eller Discovery og lurer på hva slags idioter vi er. Men alt i alt så vet vi ikke. Kan hende vi er eneste inteligente rasen som finnes, kan hende vi ikke er det. Jeg vet ikke. Lenke til kommentar
no1 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 "I don't know, Sparks. But I guess I'd say if it is just us... seems like an awful waste of space." - Ted Arroway Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 http://www.youtube.com/watch?v=q9X-7s7oeFg Det er nok slik det kommer til å foregå. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 slik jeg har forstått det så er mitchell interessert i å forske mer på slike fenomener for å finne ut mer om dem. gjør dette han til en ukritisk, trangsynt, gammel gubbe? Nei, han påstår rett ut at han ble fjernhelbredet. Leser du ikke det du selv limer inn? og sånn bob bob på UFO. Det er jo fartøy. Hvordan vet du det? For tross alt så VET vi ikke, vi kan kun anta det ene eller det andre, ut ifra hva vårt eget ståsted er i saken. Og det er null bevis for at små, grønne menn har besøkt oss. Dermed er det liten grunn til å tro at det har skjedd. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. april 2009 Del Skrevet 27. april 2009 Litt mer interessant.Siste video er vel kanskje en flokk gjess. Siste video ER en flokk gjess. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. april 2009 Del Skrevet 28. april 2009 Sånn ønsker jeg meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå