Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg så en UFO mens jeg var på joggetur nyttårsaften. Et lite orange lys et stykke over tretoppene som hverken rørte seg eller laget noen lyd. Forsvant etter to minutter. Det skal sies at jeg jogget mens jeg så på det, men utrolig rart var det. Angret på at jeg ikke gikk tilbake, men skal ta samme ruta i dag og se om jeg ser det igjen. Kan ha vært hva som helst, men det virket veldig unormalt og det var også den første tanken som slo meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 http://www.dagbladet.no/2009/01/08/nyheter...moller/4297376/ kanskje interessant å lese Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 http://www.dagbladet.no/2009/01/08/nyheter...moller/4297376/ kanskje interessant å lese virker som John O. Tande er rask til å forfekte at flere så den lysende kula. neida, her er det kun snakk om dårlig vedlikehold og konstruksjonsfeil! Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det britiske forsvarsdepartementet sier de ikke kommer til å undersøke påstandene om en blekksprutliknende UFO som går løs på infrastrukturen. Konspirasjon! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg vil tippe de vindmøllene er konstruert for å tåle en støkk, så hva enn som ødela den var vel noe mer enn en rakett eller drage. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Men propellbladene er ikke laget i panserstål, så det er ikke mer enn liten sprekk i overflaten som skal til før bladet brekker av etter noen (hundre) runder. Kanskje bladet ble utsatt for en trøkk under transport eller ved montasje, mer skal ikke for at en mikrosprekk skal oppstå i overflaten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Men propellbladene er ikke laget i panserstål, så det er ikke mer enn liten sprekk i overflaten som skal til før bladet brekker av etter noen (hundre) runder. Kanskje bladet ble utsatt for en trøkk under transport eller ved montasje, mer skal ikke for at en mikrosprekk skal oppstå i overflaten. Det kan du nok ha rett i. Jeg har ikke kunnskap om de vindmøllene til å uttale meg. Men episoden i seg selv er litt rar... "Lyskuler ble sett på himmelen og forsvarsdepartementet har ingen forklaring." "Det var en massiv lysball med tentakler som gikk helt ned til bakken. Det så akkurat ut som en blekksprut." Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Liv i verdensrommet? Selvsagt. Intelligent liv i verdensrommet? Muligens. Intelligent liv på jorden? Oppskrytt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Kan det ha vært en liten meteoritt (eller hva det heter når en stein kommer igjennom atmosfæren)? Som fikk greia til å lage store gnistrer som spredde seg et stykke (armer mot bakken)? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvorfor begynte UFO-synene å dukke opp akkurat rundt den tiden vi begynte å utforske verdensrommet fysisk? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Hvorfor begynte UFO-synene å dukke opp akkurat rundt den tiden vi begynte å utforske verdensrommet fysisk? Antagelig av samme grunn som at kornsirkler fikk bilder med firkantede bildeelementer (piksler) først etter at vi fikk bildebehandlingsprogram på PC-ene våre, og at at et symbol som minner om en CD-plate dukket opp i en kornsirkel først etter at vi selv tok i bruk CD-plater. :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 UFO'er er observert mange år tilbake i tid. Men det var først når mennesket begynte å bevege seg ut i rommet og samtidig detonerte den første atombomben at svært mange av dem plutselig begynte å bli observert. Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 UFO knuste vindmølle i England. http://atvs.vg.no/player/?id=20644 Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Hvorfor begynte UFO-synene å dukke opp akkurat rundt den tiden vi begynte å utforske verdensrommet fysisk? Antagelig av samme grunn som at kornsirkler fikk bilder med firkantede bildeelementer (piksler) først etter at vi fikk bildebehandlingsprogram på PC-ene våre, og at at et symbol som minner om en CD-plate dukket opp i en kornsirkel først etter at vi selv tok i bruk CD-plater. :!: Mange av bildene av konrsirkler er ikke fake. Den mest kjente for eksempel, milkhill et eller annet er det blitt tatt mange bilder av både i, over og ved siden av sirkelen Ikke at jeg tror de er laget av aliens da Endret 9. januar 2009 av Callisto Star Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Jeg har ikke studert de kornsirklene, men de er utrolig fascinerende. Noen av dem har blitt formet i løpet av timer (!). En flyver var på tur med sitt cessnafly og på tilbaketuren fra destinasjonen hadde det blitt formet en svær kompleks kornsirkel i en av åkrene. Tror dette var i England. Lenke til kommentar
Callisto Star Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Og det der er påstander fra personer som for alt vi vet bare vil ha oppmerksomhet Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 La oss nå ikke diskutere kornsirkler sine oppstandelser, den forrige tråden mener jeg ble permanent stengt pga folk ikke klarte å oppføre seg og holde argumentasjonen saklig. Ang. vindmøllen, kan noen komme med noen argumentasjoner som taler mot min lille tanke? At et objekt fra verdensrommet traff den og dannet gnister som nådde bakken. Dette vil forklare de lysende objektene folk har sett, det vil forklare blekksprutarmene og det vil forklare den mystiske forsvinningen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det er slett ikke en dum teori. Men et av vitnene sier hun så en lysende kule som sakte beveget seg bortover mot vindmølla. Høres ikke ut som noen meteoritt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det er slett ikke en dum teori. Men et av vitnene sier hun så en lysende kule som sakte beveget seg bortover mot vindmølla. Høres ikke ut som noen meteoritt. Det er et menneske som uttaler seg. Ting som får adrenalinet til å pumpe (underbevisstheten hennes kan ha gjort det) gjør at tidsoppfattelsen blir lenger (det jeg prøver å si er at du kan oppfatte mer enn vanlig over like lang tid), og det kombinert med at hun kanskje vil at det skal være en UFO overbeviser seg selv om at det tok lengre tid enn det faktisk gjorde. Et av stedets 90 meter høye vindmøller var blitt sterkt skadet, og et nært 20 meter langt blad revet av etter et angivelig krasj med det entusiaster i en rekke medier hevder var en UFO. De sier også at det var 30 observasjoner, kunne det ikke være en lokal meteorstorm eller noe og noen små biter brant opp underveis mens en landet. Det at den gikk sakte (se tegning) er at den kommer fofra iforhold til sjåføren (og litt på skrå) så det ikke ser ut som den har stor fart. Om du har sett Deep Impact (eller så var det Armageddom) så er den effekten der, det ser ut som en kraftig sol selv om den er på vei mot jorda med veldig stor fart. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Eller så kunne armen ha løsnet og skadet det andre bladet i fallet, som følge av dårlig vedlikehold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå