Gå til innhold

Nytt hovedkort til dual-core med IDE kontakt til maks 1000 kroner?

Aiven

Anbefalte innlegg

Hei!

Mitt gamle hovedkort tok kvelden nylig og jeg trenger et nytt. Jeg har duel-core prosessor fra Intel og 2 IDE enheter + 1 S-ATA, samt et radeon 3850 kort.

Jeg ser at de billigste alternativene har skjermkort i tillegg, men disse kortene får dårlig omtale her på forumet. Er et ekstra skjermkort noe å betale for, er det eventuelt negativt?

Støtte for senere oppgradering av prosessor og ram er en fordel, men intet krav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, begge to har IDE port tilgjengelig, dog ville jeg ikke ha kjøpt Nvidia kortet da.

Men Gigabyten har både floppy og IDE.

Om du tenker på en Primary og Secondary IDE port så er jeg redd du leter forgjeves når det kommer til moderne Socket 775 systemer.

Intel har plukket bort støtten for dette på sørbrua så der må produsentene selv mikse til noe.

Litt dyrere med IDE og hele sullamitten pluss overklokkings potensiale har Netshop sitt Biostar I45, dette er utenfor ditt budsjett men ett ellers knallkort.

Skal du ha 2 IDE porter så må du nok spandere på deg ett PCI kontrollerkort.

Lenke til kommentar

Husk å sjekke jumperne på IDE enhetene før montering.

Hvis begge f.eks. stod som Master (på hver sin kabel) på det gamle hk'et, bør du sette de som h.h.v. Master og Slave, siden de nå skal på samme IDE-kabel.

Mange hevder man kan sette begge jumperne som Cable Select også, men kan visstnok være ustabilt, så Master/Slave posisjon er å foretrekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...