HulkHaugen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Lurte på å sette opp ett nytt kjøkken ettersom at jeg har planer om å selge huset til våren, og dagens kjøkken ser ut som om det ble designet av en dinosaur. Det er et par punkter jeg ikke er sikker på: - Sokler og dekksider, vil "PERFEKT hvit" passe til "LIDINGÖ hvit" skapdører? - Skal høyskapet ha dekkside mot møblene til venstre for dem, og/eller skal det være foring(er) imoellom dem? Vet liksom ikke om standard siden vil se fin ut uten en dekkside.. - Ser det ellers greit ut? tenker da på selve løsningen. Vil ha det rimelig... Jeg satte også inn komfyr, kjøleskap og spisebord for å illustrere hvor de kommer, og totalpris er da 14.271,- noe jeg ikke syntes er galt...(Se vedlegg). Takker for konstruktive tilbakemeldinger! Nytt_IKEA_kj_kken.zip Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Hei igjen! Har enda ikke fått noe svar, men har ikke gått så lang tid heller. Utvidet løsningen min litt, men ligger fortsett under 20.000,- og det er jeg fornøyd med. Ser at noen har lastet den ned, men tenkte jeg kan informere om at det er en .fpf fil som kan åpnes i IKEA Home Planner. Se dette nye vedlegget. NyNytt_IKEA_kj_kken.zip Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Det så ikke så dumt ut, det der. Et par ting du kan tenke på: Personlig er jeg veldig lite glad i å ha en komfyr stående inntil en vegg, det hjelper på arbeidsflyten å ha avlastingssoner på begge sider av komfyren. Jeg ville heller enn å ha komfyren der den står sette inn en integrert platetopp i den delen av benkeplaten, ca midt på, og en integrert høyskapsovn i skapet på andre siden. Hvis du ikke vil ha integrerte hvitevarer kan du i stedet for en 80 cm skuffeseksjon ha en 40 cm skuffeseksjon på hver side av komfyren. Litt vanskelig valg, da jeg er veldig glad i brede skuffer, men jeg synes avlastingsplass er viktigere. Jeg ville også vurdere å sette inn et integrert kjøleskap i stedet for et frittstående, men det er mest fordi jeg er jålete.. I tillegg ville jeg uansett også satt inn en avtrekksvifte over komfyren, men det hadde du kanskje tenkt uansett? Vær også klar over at du må ha en foring mellom høyskapet og veggen, ellers får du ikke åpnet dørene. Men det forteller jo Ikea Kitchen Planner deg, så det har du sikkert sett. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Jo takk for tipsene, må vurdere det med plass rundt komfyr for det var et godt poeng. Trodde det var avtrekksvifte på den tegningen. Har du siste IKEA Home Planner (1:2009) Viste også tegningen til min mor, og hu mente at overskapet over oppvaskkummen burde være parallellt med benkeskapet under. Selvfølgelig er det penere med integrert, men dette er et hus i prisklasse 1,2-1,3 mill, så det er begrenset hvor mye jeg vil legge i det. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg satte inn en stekeovn i brysthøyde og separat platetopp. Som jeg nevnte i første post så skal huset selges til våren... EDIT: Versjonen er 1.9.9.2 Endret 26. november 2008 av HulkHaugen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå