Bassibi Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hei! Trenger noen tips hos dere ang. salg av en bil. Har en Chrysler Stratus 2.0 LE -97 som jeg ønsker å selge. km ca 170. Kjøpte den for 50000, og ønsker jo ikke å tape mer enn 10-15k på salg. Først prøvde jeg å sende mail til omlag 20 forskjellige bilforretninger som ønsket å "kjøpe alle slags biler", og samtlige har svart: ikke intressert, eller annet. Her har jeg bare bedt om tilbud, men ikke fått noe. Ikke skambud engang ellers ser jeg at andre av samme type er tungsolgt på finn/autodb. Så jeg lurer nå egentlig på om dere har noen tips om spesielle bilforhandlere/personer jeg kan ta kontakt med som kan være intressert? Noen andre alternativer? Eneste jeg kommer på er å bruke den som innbyttebil, men da kan jeg jo ikke kjøpe ønsket ny-bruktbil av privatpers. Dilemma takker for alle svar! Mvh. Jostein Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) senk prisen.. halve Norge har lest "nå gjør du bil kuppet!" artiklene, den andre halvparten har skjønt det selv. hvor lenge har du hatt bilen? Endret 26. november 2008 av toro2 Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Hva du ønsker å gi og hva markedet er villig til å betale er to helt forskjellige ting. Følg med hva tilsvarende biler selges for og sett prisen i ca samme område (evt. litt høyere eller lavere, avhengig av bilens tilstand, sammenlignet med tilsvarende biler som selges). Lag en skikkelig annonse, med gode bilder, passende tekst (få med småfeil du vet om, ting som er utbedret, generelt om tilstanden osv.). Legg den så ut på f.eks finn.no/bil Endret 26. november 2008 av Erik Braseth Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Lag en skikkelig annonse, med gode bilder, passende tekst (få med småfeil du vet om, ting som er utbedret, generelt om tilstanden osv.). Legg den så ut på f.eks finn.no/bil JA! personlig hater jeg dårlige annonser. jeg kan rett og slett bare ignorere de! leste i Autofil en gang at 80% av selgere er ærlige, sikkert ikke smart å virke uærlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Chrysler Stratus 2.0LE -97. Den er vel "verdt" ett sted mellom 10-20k vil jeg tro. I dagens marked vel og merke. Å tro at man kan få mellom 35-40 er dessverre helt urealistisk. Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 wow, det er en del av dem til salgs, ja. denne f.eks, er til og med fra forhandler. det blir som en jobbsøknad, man må skille seg ut. har du klistret opp en "annonse" i begge siderutene bak? kanskje en på jobben din kan tenke seg å kjøpe? hvordan er det med geografien? er det noen flere til salgs i "strøket". Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hei! Trenger noen tips hos dere ang. salg av en bil. Har en Chrysler Stratus 2.0 LE -97 som jeg ønsker å selge. km ca 170. Kjøpte den for 50000, og ønsker jo ikke å tape mer enn 10-15k på salg. Først prøvde jeg å sende mail til omlag 20 forskjellige bilforretninger som ønsket å "kjøpe alle slags biler", og samtlige har svart: ikke intressert, eller annet. Her har jeg bare bedt om tilbud, men ikke fått noe. Ikke skambud engang ellers ser jeg at andre av samme type er tungsolgt på finn/autodb. Så jeg lurer nå egentlig på om dere har noen tips om spesielle bilforhandlere/personer jeg kan ta kontakt med som kan være intressert? Noen andre alternativer? Eneste jeg kommer på er å bruke den som innbyttebil, men da kan jeg jo ikke kjøpe ønsket ny-bruktbil av privatpers. Dilemma takker for alle svar! Mvh. Jostein Første tips når det kommer til salg av bil er å IKKE selge den til en forhandler eller en mekkenisse som skal tjene penger på bilen. Forhandlere vil i 99% av alle tilfeller gi deg lavere pris enn en privatperson som vil ha bilen til eget bruk, de skal jo tjene pengene sine et sted også. En Chrysler Stratus skal du nok slite med å bli kvitt til en god penge i dag. Eneste måten å bli kvitt en slik bil på er enten å vente med is i magen til den riktige stakkaren dukker opp eller å selge til lavere pris enn du egentlig vil. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg solgte for ett par måneder siden en kassevogn. Jeg tenkte at kr 30.000,- kunne være passe. Jeg la den inn på finn.no med høystbydende over kr 5.000,- Etter 4 timer og ca 60 telefoner var den solgt for kr 35.000,- Kanskje noe å prøve for trådstarter... Lenke til kommentar
Rick Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg solgte for ett par måneder siden en kassevogn. Jeg tenkte at kr 30.000,- kunne være passe.Jeg la den inn på finn.no med høystbydende over kr 5.000,- Etter 4 timer og ca 60 telefoner var den solgt for kr 35.000,- Kanskje noe å prøve for trådstarter... En kassebil slik om Hiace, caravelle, L300 eller lignende kan ikke sammenlignes med bilen som trådstarteren prøver å selge. Kassebiler er mye lettere å selge! Lenke til kommentar
Morro Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hei! Trenger noen tips hos dere ang. salg av en bil. Har en Chrysler Stratus 2.0 LE -97 som jeg ønsker å selge. km ca 170. Kjøpte den for 50000, og ønsker jo ikke å tape mer enn 10-15k på salg. Først prøvde jeg å sende mail til omlag 20 forskjellige bilforretninger som ønsket å "kjøpe alle slags biler", og samtlige har svart: ikke intressert, eller annet. Her har jeg bare bedt om tilbud, men ikke fått noe. Ikke skambud engang ellers ser jeg at andre av samme type er tungsolgt på finn/autodb. Så jeg lurer nå egentlig på om dere har noen tips om spesielle bilforhandlere/personer jeg kan ta kontakt med som kan være intressert? Noen andre alternativer? Eneste jeg kommer på er å bruke den som innbyttebil, men da kan jeg jo ikke kjøpe ønsket ny-bruktbil av privatpers. Dilemma takker for alle svar! Mvh. Jostein Så gammel bil med lav verdi er ikke interessant for forhandlere. Hva du ga for den og hvor lite du håper å tape er ikke interessant. Hvis du legger den ut for 15.000 er pr idag flere Stratuser på finn billigere en din, inkludert en som er nyere og har gått mindre. Bilen din er verdt 10.000 (det var ikke et bud). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå