Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mousepad på tx2000 ute av kontroll

Anbefalte innlegg

Mousepaden på min kjære tx2000 ser ut til å være helt ute av kontroll. Det som skjer ganske ofte er at pila flytter seg ned til et område ca 2 cm opp og 6 cm til venstre fra det nederste høyre hjørnet.

I blant flytter bare pila seg og gjør ikke annen skade enn at jeg må flytte den tilbake igjen. Andre ganger flytter pila seg og trykker, og hvis det er en link eller et vindu der... Et par ganger har jeg faktisk sittet og sett på at pila har hoppet frem og tilbake og trykket vilt i samme område. Noen ganger fungerer alt utmerket, andre ganger er det nesten umulig å bruke laptopen til noe fornuftig.

Det er ALLTID samme område musa flytter seg til, aldri noen andre steder på skjermen.

Skjermen er en touch-screen, men jeg tror ikke det er selve skjermen som tuller med meg, for hvis jeg fysisk trykker på skjermen med penna/hånda kommer det opp et symbol (mus). Hvis jeg trykker med mousepaden ser det akkurat ut som med en vanlig mus.

Men.. Hvis jeg bruker penna, så kommer det en liten, blå sirkel der jeg trykker (hvit ved høyreklikk). Det blir det og når musepekeren "går amok". Så, jeg tenkte at det kanskje var penna som forstyrret, så jeg tok den ut av hullet den skal oppbevares i, og flyttet den langt vekk, til ingen nytte. Penna, når den står i hullet, når helt frem til, ja, nederste høyre hjørne på mousepaden, uten at jeg vet om det i det hele tatt kan ha noe med saken å gjøre. Men det er i det minste et mistenkelig sammentreff...

En annen ting som er merkelig, er at pila sjeldent/aldri går amok hvis jeg har et fullskjermsprogram, f. eks. et spill på.

Det har vært slik siden dag èn, da jeg kjøpte laptopen fra MPX.no i juni i år (det tok sin tid før det gikk opp for meg at noe ikke stemte helt), og jeg begynner å bli ganske lei... Noen forslag/anbefalinger?

Hvis du har lest helt hit: Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...