Gjest rart? Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Har i lang tid vært småforelsket og betatt av storebroren til kjæresten min, og det er vel også gjensidig. Er jeg på besøk til dem, så finner vi alltid tonen, har helt samme humor, og sitter å ler av de samme tingene. Har ringt han en del ganger når jeg ikke har vært helt edru (jada, veldig smart), og da har vi snakket lenge, og han har ringt meg opp igjen om det har blitt brutt, han har også ringt meg et par ganger. Han henter meg ofte på byn, og når jeg er hos dem (han og kjæresten min bor sammen), så bestiller han ofte mat til meg, kjøper snop til meg, leier film til meg, etc. Han sitter ofte opp lenge og snakker med meg, selv om kjæresten min har lagt seg, og jeg vet at han vanligvis er av typen som legger seg tidlig.. Poenget er at jeg er ufattelig glad i kjæresten min, og elsker han masse. Vi har samme humor, samme interesser, og koser oss sammen, og jeg har lyst til at dette skal vare, har vært sammen i 5 år nå. Derfor er det utrolig frustrerende at jeg også har følelser for broren. Noen måte det går an å få disse til å forsvinne? For er veldig ødeleggende, og frustrerende at det er sånn. Føler meg som en 14 åring som er avstandsforelsket i en gutt, man vet det aldri kommer til å bli noe, og derfor blir det kanskje bare enda mer spennende? Ikke vet jeg. Er litt sånn at jeg nesten blir skuffet om broren ikke er hjemme når jeg er hos kjæresten min. Andre som har det på samme måten? Eller som har tips til hvordan man kan bli kvitt sånne følelser? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Mindre kontakt med vedkommende er det som hjelper i lengden tror jeg. Man vet at avstandsforhold i prinsippet sliter med å få til nettopp pga mindre kontakt enn vanlige forhold, så burde dette også gå hvis du holder deg på avstand. Man blir sjuk av savn på førsten, men bit tennene sammen. Men det er et problem at de bor sammen. Du får også prøve å distansere deg fra ham psykisk. Dette er utrolig vanskelig, så du må ha et virkelig vilje til å gjennomføre det. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Er jeg på besøk til dem, så finner vi alltid tonen, har helt samme humor, og sitter å ler av de samme tingene. Poenget er at jeg er ufattelig glad i kjæresten min, og elsker han masse. Vi har samme humor, samme interesser, og koser oss sammen, og jeg har lyst til at dette skal vare, har vært sammen i 5 år nå. Eg skjønner ikke hva som er problemet du høres ut som ei jente som er forelsket i 2 stk som egentlig er en og samme person. De andre kvalitetene du nevnte om som broren har (kjøre deg hjem fra en fuktig tur ut på byen, snakke med deg på tlf om kveldene), ta så snak med kjæresten din om det og si at det er noe du savner. Og en ting til, hvordan kan du bli betatt av en fyr som bestiller mat og kjøper snop til deg (vet at jenter setter pris på de små tingene, men ærlig talt, du er ikke 14 som du sier).? Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Er jeg på besøk til dem, så finner vi alltid tonen, har helt samme humor, og sitter å ler av de samme tingene. Poenget er at jeg er ufattelig glad i kjæresten min, og elsker han masse. Vi har samme humor, samme interesser, og koser oss sammen, og jeg har lyst til at dette skal vare, har vært sammen i 5 år nå. Eg skjønner ikke hva som er problemet du høres ut som ei jente som er forelsket i 2 stk som egentlig er en og samme person. De andre kvalitetene du nevnte om som broren har (kjøre deg hjem fra en fuktig tur ut på byen, snakke med deg på tlf om kveldene), ta så snak med kjæresten din om det og si at det er noe du savner. Og en ting til, hvordan kan du bli betatt av en fyr som bestiller mat og kjøper snop til deg (vet at jenter setter pris på de små tingene, men ærlig talt, du er ikke 14 som du sier).? Girls will be girls...In my head (no effence): aldri fornøyd Vær fonøyd med det du har, eller så går alt til f Lenke til kommentar
Gjest rart? Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Er jeg på besøk til dem, så finner vi alltid tonen, har helt samme humor, og sitter å ler av de samme tingene. Poenget er at jeg er ufattelig glad i kjæresten min, og elsker han masse. Vi har samme humor, samme interesser, og koser oss sammen, og jeg har lyst til at dette skal vare, har vært sammen i 5 år nå. Eg skjønner ikke hva som er problemet du høres ut som ei jente som er forelsket i 2 stk som egentlig er en og samme person. De andre kvalitetene du nevnte om som broren har (kjøre deg hjem fra en fuktig tur ut på byen, snakke med deg på tlf om kveldene), ta så snak med kjæresten din om det og si at det er noe du savner. Og en ting til, hvordan kan du bli betatt av en fyr som bestiller mat og kjøper snop til deg (vet at jenter setter pris på de små tingene, men ærlig talt, du er ikke 14 som du sier).? Jeg er ikke betatt av han FORDI han kjøper ting til meg, men sånne små ting er med på å underbygge det. Men ja, det er kanskje sant som du sier, at de har mange av de samme kvalitetene. Min kjæreste er mye stresset og sur (takler ikke å studere pga eksamen), og da har jeg kanskje fallt litt for storebroren, fordi han har alle kvaliteter som typen min har, bortsett fra at han aldri er sur og stresset. Men ikke vet jeg, har vært små betatt av han i flere år nå, og kjæresten min har ikke vært sur å stresset i flere år Hovedpoenget er at jeg er betatt/forelsket i en fyr jeg ikke vil være det i, så tar gjerne i mot flere tips. Kanskje andre har vært i lignende situasjon? Jeg er fornøyd med min kjæreste, og vil ikke bytte han ut, om jeg hadde villet det så hadde det jo ikke vært et problem at jeg var betatt av en annen... Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Sorry, men dette høres helt absurd ut. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Du bør kanskje tenke på at det er lettere å vise følelser (Være sur o.l.) mot kjæresten når man kjenner hverandre så godt som dere gjør etter fem år. At du opplever broren hans som blid er nok bare fordi du ikke er sammen med han og at du ikke kjenner han like godt. Ikke la dette komme i mellom et godt forhold. Ta opp problemet med humøret til typen din og snakk ut om det, finn en løsning begge kan leve med. Til slutt så vil følelsene blomstre igjen, og broren forblir broren til kjæresten din. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Tilbring mindre tid med broren til kjæresten din. Kontroller deg såpass at du ikke ringer han når du er på fylla, gå å legg deg sammen med kjæresten din, ha kortere (færre/mindre varighet) samtaler over tlf med han. Og om typen din har lappen, be han hente deg på byn av og til? Og kanskje dere burde heller begynne å henge litt mer hos deg, og ikke hos typen din ? Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Og hva var poenget med den posten? Hvis du skal poste som gjest, post noe fornuftig i det minste... Lenke til kommentar
Gjest gjest_eparkering Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Og hva var poenget med den posten? Hvis du skal poste som gjest, post noe fornuftig i det minste... Jeg mente at det er like lurt å poste kjærlighets-"problemer" på et forum som å kjøre hue i veggen! Til dama md problemet; ligg med begge to og ta den som er best i senga!! Lenke til kommentar
Gjest rart? Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Du bør kanskje tenke på at det er lettere å vise følelser (Være sur o.l.) mot kjæresten når man kjenner hverandre så godt som dere gjør etter fem år. At du opplever broren hans som blid er nok bare fordi du ikke er sammen med han og at du ikke kjenner han like godt. Ikke la dette komme i mellom et godt forhold. Ta opp problemet med humøret til typen din og snakk ut om det, finn en løsning begge kan leve med. Til slutt så vil følelsene blomstre igjen, og broren forblir broren til kjæresten din. Takk for gode tips! Og du har vel rimelig rett ang det første du skriver. Jeg og kjæresten kjenner hverandre på godt og vondt, og da blir det jo lettere å vise alle slags følelser. Skal prøve å ta opp dette med humøret hans på en fin måte, tror det kan bedre mye For alt jeg vet så syns kanskje han at det er jeg som er teit, og har merket at jeg kanskje liker broren hans litt også Da er det jo ikke rart at han er litt gretten. Tilbring mindre tid med broren til kjæresten din. Kontroller deg såpass at du ikke ringer han når du er på fylla, gå å legg deg sammen med kjæresten din, ha kortere (færre/mindre varighet) samtaler over tlf med han. Og om typen din har lappen, be han hente deg på byn av og til? Og kanskje dere burde heller begynne å henge litt mer hos deg, og ikke hos typen din ? Jeg har heldigvis begynnt å kontrollere meg såpass mye at jeg ikke ringer han. Førte ikke noe godt med seg, ble jo ble jo bare værre. Typen har lappen, men han gidder aldri å hente, og om han gidder så må jeg alltid mase først, men er jo ikke værre enn å bare ta buss eller taxi går jeg ut i fra. Eller høre med andre venner. Vi burde jo kanskje være litt mer hos meg, men problemet er at mitt hus er så sabla fullt alltid, og da er det mye koseligere å være hos kjæresten min. Jeg bor der omtrent Men igjen, er jo heller ikke no problem å være hos meg, så det er helt klart en grei løsning! Men tusen takk for tips, skal tenke over dette her, hovedproblemet blir vel rett og slett å skifte tankegang litt. Jeg mente at det er like lurt å poste kjærlighets-"problemer" på et forum som å kjøre hue i veggen! Til dama md problemet; ligg med begge to og ta den som er best i senga!! Tja, har fått mange gode råd allerede, så ser ikke helt problemet med å poste dette lille problemet her inne? Ikke er det noe alvorlig, så om tipsene jeg får ikke fungerer så er det ikke noen skade skjedd. Om du syns tråden er så bak mål, så er det jo faktisk ikke værre enn å la hver å gå inn på den da, overskriften er rimelig beskrivende Lenke til kommentar
Gjest Gjest_eparkering Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Åhhh, syntes du ikke rådet mitt var godt nok!?? Vel, takk for meg da!! Lenke til kommentar
Gjest rart? Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hehe, og med at jeg skrev i første innlegg at jeg ville bli KVITT forelskelsen, og ikke ta den ett steg videre, så nei :!: Jenter har det jo med å bli forelsket i dem de har seg med, det hørte jeg i alle fall på radioen, så tror ikke det er en så god ide Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Du er en klassisk kvinne. Du er alltid på jakt etter noe bedre, og hvem kan klandre deg for det? Det du nå vet at det finnes menn du har kjangs på som er et bedre kupp enn din nåværende type. Mitt råd er derfor å dumpe typen, drite i boren hans og satse ett hakk høyere enn det igjen. Da er det større kjangs for at du havner i et forhold som vil vare, og ikke minst så ødelegger du ikke selvrespekten til to fyrer på veien. Lenke til kommentar
theresaaa Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 I og med at du og kjæresten har vært sammen i fem år, kan det være at du søker noe litt nytt og spennende, om det så bare er i underbevisstheten. Vi jenter trenger å føle oss attraktive, og menn som vier oss oppmerksomhet er jo bare knall. Jeg foreslår at du prøver å gjenoppdage kjæresten din, og heller ta en del oppmerksomhet fra broren. Hvis broren fortsatt gir deg samme oppmerksomhet, ikke gi tilbake, selv om jeg vet det er utrolig lett å la være. Tenk på hva som er riktig, og hva du ønsker. Det viktigste er at du ikke lurer noen, heller ikke deg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå