Vikingspeider Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Jadaaa.. Kort sagt: Skal kjøpe et nytt kamera til mellom 5000 og 6000 kroner. Vil ha et harddisk-kamera med mulighet for HD-oppløsning. Det finnes jo nok å velge mellom, men kan noen hjelpe meg med et som har mulighet for en trådløs mikrofon - en sånn man kan feste på klærne og som ikke ser ut som en "mikrofon", men en "pastill"? Har hørt at dette går under navnet "Mygg" men søk etter det finner ikke noe intelligent. Endret 7. desember 2008 av SondreOverby Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 Bump. Lenke til kommentar
avo Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Finn deg et kamera med "mic in", så kan du koble på en trådløs mygg. Bare vær klar over at en trådløs mygg koster like mye som kameraet ditt, eller mer om du vil ha en god en. Uten å ha sjekket prisene i den lave enden mener jeg de begynner et sted rundt 4000 og går opp til drøyt 40 000 for en virkelig bra. Vet det finnes noe leketøy som bruker blåtann også, men kvaliteten på det er omtrent som ting du finner i bunnen av en corn flakes eske... Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Såpass? Jeg brukte bare et par minutter på å set etter og fant en trådløs mygg til rundt 3000, men jeg antar den var enten dårlig eller veldig billig. Men kan jeg forvente at det finnes en slik type mikrofon til absoilutt alle kameraer som har "mic in", eller blir jeg nødt til å undersøke det på forhånd? Endret 8. desember 2008 av SondreOverby Lenke til kommentar
avo Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Såpass? Jeg brukte bare et par minutter på å set etter og fant en trådløs mygg til rundt 3000, men jeg antar den var enten dårlig eller veldig billig. Men kan jeg forvente at det finnes en slik type mikrofon til absoilutt alle kameraer som har "mic in", eller blir jeg nødt til å undersøke det på forhånd? Om kameraet har mic in, skal veldig mye til at det ikke går ann å få inn lyd fra en trådløs mygg. Når det gjelder prising og kvalitet - kan tenkes jeg er i litt feil klasse - jeg jobber utelukkende med proffutstyr, og har nok litt andre krav til lydkvalitet og funksjonalitet enn en "vanlig amatør", så det kan tenkes at du kan finne noe billigere du er fornøyd med. BTW - vær klar over at det snart blir endringer i hvilke frekvenser som er tillatt brukt til slik, så det du eventuelt køper i dag kan være ulovelig å bruke om et år eller to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå