Cheesecake Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 hei, jeg har problemer med å sende SMS til en bekjent i Australia. Har prøvd 0061 og så nummeret itilegg til +61 nummer. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Jeg har undersøkt litt. Det virker som om alle mobilnummere i Australia starter med en 0, denne 0'en skal du ta bort. Så om du f.eks har fått nummeret "01 5555 9999" skal du kun ringe "1 5555 9999" Dette vil si at nummeret du skal taste inn skal være en av disse to: +61 1 5555 9999 0061 1 5555 9999 Håper det fungerer. "Telephone numbers in Australia" (Wikipedia) Endret 26. november 2008 av TSP Lenke til kommentar
Cheesecake Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Har prøvd 0061 eller +61 foran nummeret. Han jeg prøver å sende SMS til er norsk og har norsk mobil. Det kommer fortsatt opp at meldingen mislyktes. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Har han fortsatt norsk nummer også? Da er det fortsatt +47 som gjelder, selv om han er i australia. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ah, misforsto. Trodde du ville ringe til en som bodde i Australia, beklager. ;-) Siden det vel er snakk om en nordmann, med telefon registrert i Norge, er det - som sagt +47 Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ah, misforsto. Trodde du ville ringe til en som bodde i Australia, beklager. ;-) Siden det vel er snakk om en nordmann, med telefon registrert i Norge, er det - som sagt +47 Hvis du er i Norge når du skal sende, er det unødvendig å angi landskode... Bare unødvendig ekstra inntasting. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Hvis du skal sende til norsk nummer trenger du ikke +47 eller 0047 forran, selv ikke hvis du sender til norsk nummer fra utlandet. Ditt servicenummer (meldingsentral) er det +47 forran. ( ferdig konfigurert i mobilen din ) Lenke til kommentar
hege1971 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Heisan:) Jeg har også problemer med å sende sms til Australia. Han jeg sender til har Australsk mobilnr. Jeg skriver +61 foran og så de ni sifrene i nr. Har aktivert leveringsrapport på mobilen og mld jeg sender legger seg der, som "venter". Hva betyr dette, da? Gjør jeg noe feil? Jeg får jo mld fra han og han har fått et par av de jeg har svart på/sendt tidligere. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Heisan:)Jeg har også problemer med å sende sms til Australia. Han jeg sender til har Australsk mobilnr. Jeg skriver +61 foran og så de ni sifrene i nr. Har aktivert leveringsrapport på mobilen og mld jeg sender legger seg der, som "venter". Hva betyr dette, da? Gjør jeg noe feil? Jeg får jo mld fra han og han har fått et par av de jeg har svart på/sendt tidligere. Leveringsrapporter er forholdvis ustabile når du sender til utenlandske telefonnett. Det var veldig sjelden jeg fikk høre at meldinger ikke kom frem da jeg bodde i Australia, men det kan godt hende det kommer an på hva slags abonnement både du og personen i Australia har. Mellom Telenor her hjemme og Vodafone AU gikk det i alle fall smertefritt. Lenke til kommentar
TommyFM Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Heisan:)Jeg har også problemer med å sende sms til Australia. Han jeg sender til har Australsk mobilnr. Jeg skriver +61 foran og så de ni sifrene i nr. Har aktivert leveringsrapport på mobilen og mld jeg sender legger seg der, som "venter". Hva betyr dette, da? Gjør jeg noe feil? Jeg får jo mld fra han og han har fått et par av de jeg har svart på/sendt tidligere. Hvis han har fått meldinger du har svart på direkte fra "Svar" funksjonen i telefonen, så vil jeg anbefale deg å slette nr hans i kontaktlisten din, for så å gå inn i en av de meldingene du har fått av han, for så å velge "Lagre til kontakter" eller noe i den duren. Da skal det riktige nr bli lagret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå