Gå til innhold

9 GB DDR3

Dani123

Anbefalte innlegg

Hei :D

Jeg har et X58 chipset og en core i7 CPU.

Jeg har kjøpt corsair 3x1GB DDR3-1333mhz ram brikker og kjører det helt fint på trekanal.

men spørsmålet mitt er da om jeg kan kjøpe meg et sett med OCZ 3x2GB (6GB) DDR3-1333mhz og kjøre det parallelt og utnytte minnet maksimalt? Da har jeg med andre ord 2 x 3 kanals minne (9 GB totalt). Kjører Vista 64-bit.

Setter pris på raske svar:)

Mvh,

Dani:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sålenge brikkene passer kan man egentlig mixe hvordan man vil, men hastigheten vil alltid begrenses til den tregeste brikken, og det blir ellers ikke like optimalt med forskjellig produsent og størrelse.

mao. skal det gå, men ikke så bra som det kunne gått. Forskjellen er sikkert ikke merkbar dog.

Eller er det andre regler for DDR3 enn for DDR2?

Lenke til kommentar

Spør deg selv: trenger du det?

Mannen i gata har sjeldent bruk for mer enn 4GB (nå for tiden) med mindre man driver med videoredigering i HD, grafiske design og andre ting som trenger syke mengder minne.

Jeg vet lite om det nye opplegget til Intel, så jeg lar noen andre overta her

Lenke til kommentar

I allefall enda :p

Har enda til gode å se ett spill spise godt over 1Gb med minne, de fleste spill er fortsatt bare 32Bits som gir dem en heftig begrensning på hvor mye minne de kan knaske iseg selv om det var tilgjengelig, tror det var maks 2Gb, men dette får andre komme på banen og si med sikkerhet for her er jeg usikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...