Gå til innhold

Roccat Kone vs Razer Lachesis

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger en ny mus og har vurdert disse to.

Roccat Kone

f92bf1d3315eb5ba5dcd11760120e571.jpg

+ Presis

+ Behagelig å bruke

+ Mange avanserte innstillinger

+ Egne knapper for følsomhetsjustering

+ Vektjustering

+ Solide spesifikasjoner

- Høy pris

Razer Lachesis

1s.jpg

4000 dpi "3G laser"-sensor

32 kB innebygget minne

Ni programmerbare knapper

1000 Hz polling (1 ms responstid)

"On-the-fly" følsomhetsjustering

Variabel DPI i steg på 125

Alltid-på-modus

16-bit datasti

Scrollehjul med 24 klikk-posisjoner

Teflonføtter

Forgyldt USB-tilkobling

Ca 2 meter kabel

Størrelse: 13 x 7 x 4 cm

Hva dere tror om disse forskjellige musene. Hvilken er best i forhold til pris, ergonomi, egenskaper og presisjon?

Prisklassen på dem er vel rundt den samme. Så andre funksjoner er egentlig viktigere ;)

Design er også viktig. Jeg har et Razer Lycosa tastatur, så det er viktig at musen passer godt til det :p Siden begge musene har muligheten til blått lys burde begge egentlig passe.

TheGroke :ph34r:

Endret av The groke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Roccat Kone ser ut til å ha den type ergonomi som jeg liker. Den gjorde det også aldeles glimrende i Hw.no sin test. Hvis det var jeg som måtte velge, hadde det blitt Roccat.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

hmm.. Okei. Hvordan er ergonomien i razer lachesis? Er den litt stor og klumpete, eller passer den bra i hånden? Vet at det er litt forskjellig fra person til person, men likevel.

Og hva blir forskjellen på laser og "3G laser"? Er det en merkbar forskjell på dette?

Lenke til kommentar

Under spesifikasjonene til Kone står det at den har "Oppløsning:

3200 dpi"

Men når jeg ser på den på multicom står det 2000 dpi. Hva er rett?

Edit: "3200DPI Pro-AIM GAMING SENSOR

for maximum precision"

Fant det på deres nettsider :p

Endret av The groke
Lenke til kommentar
Jeg har 2stk av razer lachesis. De er begge ubrukelige. Skipper jevnt og trutt. Ubrukelig til tegning og spilling. Prøvd nyere firmware osv.

Hva slags musematte har du? Det har mye å si på lachesisen. Har en lachesis selv, 0 problemer med nyeste firmware.

Lenke til kommentar

Har du miniatyr hender er nok razer lachesis grei. Men knappene på siden gjør jo at det er vrient å få ordentlig grep også. Med mindre du liker å ha konstant bøyd tommel. Har prøvd den på tøy/plastikk/aluminium/glass. Har ikke noe å si.Den skipper ved for høy akselerasjon spesielt, og liker og stoppe opp på f.ex 180 snu seg rundt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg gikk til innkjøp av Roccat Kone kort tid etter mitt første innlegg. Har ikke pianofingre akkurat, så jeg var litt spent på hvordan den "høye build'en" på Kone kom til å føles.

Jeg har hatt Logitech MX518 i en årrekke, og har ikke et eneste vondt ord å si om den. En helt fantastisk mus, og bortimot perfect fit i forhold til ergonomi.

Så var det Roccat Kone da. Noe større enn MX518, men med bra kurver. Ser lekker ut, og leveres med en svært solid driverpakke. Etter å ha brukt denne på alt i fra surfing, grafisk formgivning, spill som COD4, Fallout3, Left4Dead osv.. vil jeg si at selve overflaten på musen er det eneste jeg har å utsette på den. Den er liksom litt "matt", og det fører ofte til at jeg må skifte/ta nytt grep på musen for å komme tilbake til samme posisjon. Jeg sklir rett og slett av musen, og må på en måte holde meg fast i den for å ikke miste grepet. Dette blir nok spesielt fremtredende hos meg personlig, ettersom jeg har små hender, og sitter omtrent plant med selve musen. Sammenlignet med MX518, hvor overflaten ga deg bedre grep, vil jeg faktisk si at Logitechs mus er et bedre produkt. Men igjen så er jo feelen av dette høyst personlig.

Lenke til kommentar

Skriver det her selvom dette er en sammenlikningstråd.

Ser det blir skrevet om Roccat Kone at innstillingene blir lagret i musa etter at man har gjort innstillinger i softwaren.

Vil det da si at jeg kan nappe ut musa, stappe den i en annen maskin, uten denne softwaren, så vil den fortsatt fungere på samme måte ?

Om ikke, hva er det da godt for ?

Bestilte den forøvrig igår og er vel mest spent på hvordan den ligger i hånda.

Vant til liten mus (Logitech G3. Kjøpte denne ettersom den var nesten lik MX310)

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...