Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HJELP: Får ikke tilbake Vista Aero etter å ha valgt Windows Classic Theme?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg havnet borti en webside for et par dager siden, hvor det sto 10 måter å få Vista datamaskinen din til å gå fortere. En av de tingene var selvfølgelig å sette Windows Theme: til Windows Classic, istedet for Aero eller Vista Basic.

Etter at jeg hadde satt Themen til Windows Classic fant jeg ut at jeg ikke kunne sette Aero Themen tilbake, siden jeg ikke likte Windows Classic looken.

Er det noen som kan hjelp meg å få tilbake Vista Theme Aero

Som dere ser er ikke noen av Vista Themene på listen:

post-134625-1227650518_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt dumt spørsmål egentlig og jeg regner med at jeg har rett...

Aero Scheme... det er bare at rammene på vinduene er delvis gjennomsiktige, ikke sant?

Spill kræsjer... enten bare faller ut, eller fryser, flimrer og restarter helt random.

Noen ganger med en gang... noen ganger etter en halvtime og noen ganger etter en time... før eller siden så skjer det.

Så jeg leste at det å slå av Aero Scheme løste dette problemet for mange med 4870x2 skjermkort...

Så sant jeg har rett, så har jeg også svare på hvordan få dette tilbake:

1. Start

2. Control Panel

3. Appearance and Personalization

4. Trykk på Customize Colors under Personalization.

Hak så vekk "Enable Transparency"

Lenke til kommentar

Aero er ikke bare at det er gjennomsiktig nei. Den fikser på | _ | [_] | X | og den gjør slik at du kan endre farge på vinduer.

Dem gjør også en hel del andre ting, og gjør generelt themen mer... smooth. Som når du drar et vindu, så flimrer det ikke, slik det gjør om du bruker "Vista Basic" (som er Aero uten det ekstra eye-candy).

Selv bruker jeg Aero, syntes ikke det krever så mye som folk skal ha det til. Og starter man en 3D applikasjon så skrus Aero av, midlertidig.

Men dette ble vel muligens litt off topic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...