9E2 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hei Er det noen som vet om det fortsatt er lov å skrive ð og þ i engelsk, eller om man må skrive det som th? Jeg fant ut at æ fortsatt er tillatt i stedet for ae (http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081005053655AAohNZS). Gjelder det samme for ð og þ? Og er det egentlig lov å si thou i stedet for you? I så fall, må man bøye verb med -st- og -est-endelser (som thou goest)? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg seg helt ærlig ikke nytteverdien Lenke til kommentar
9E2 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Bokstavene har vel kanskje ikke noe nytteverdi, jeg bare lurer på om de fortsatt er tillat . Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Disse bokstavene er nok erstattet, og kan ikke brukes i engelsk i dag. Du can f.eks ikke skrive "þe dog". Når det gjelder "middle english* former som thou, osv, så er de heller ikke en del av moderne engelsk, De brukes (svært ofte feil) når man vil gi inntrykk av en eldre tid. Bøyningsformer kan du finne på nettet. Endret 26. november 2008 av Alinoe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå