xmanx Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Hei Jeg har planer om å kjøpe meg en ny laptop som skal brukes til utvikling i et Windows miljø (Visual studio og SQL server) Jeg trenger derfor en skikkelig PC med plenty med kraft. Jeg har i dag en Lenovo R61i som egentlig funker fint men er tregt som et uvær. Av alle de merkene jeg har hatt opp gjennom tidene er det HP og Lenovo som har imponert meg mest. Her er mine "krav" til hardware: - CPU: Intel. Minimum dual core, helst quad core hvis det finnes - Minne: Minimum 4GB ram, men HK må ha støtte for 8GB - Hardisk: Minimum 64GB rask SSD disk - Skjerm: 1920x1200 15,4’’. (17’’ maskiner synes jeg blir for store. Men hvis det er 17’’ som må til for å få dyttet inn riktig hardware så er det greit) - Batteritid: Uvesentlig. Jeg har stort sett tilgang til strøm - Grafikkkort: Ikke viktig. Skal ikke brukes til spilling - OS: Vista 64 bit eng - Vekt: Thja... Sånn passe Jeg har budsjett på ca 20k. Har dere forslag på hvilken PC man skal satse på? Jeg takker for alle forslag Mvh xmanx Endret 25. november 2008 av xmanx Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Jeg har hatt litt blandet erfaring med multicoms Kunshan M570+ - da den har hatt en del feil, men kundeservice har vært upåklagelig for min del. Men jeg driver også å ser på ny maskin - alla det du ønsker, men med bedre skjermkort. Uansett. Sjekk ut Multicom D900. Den kan du spesifisere til en skikkelig monstermaskin. Quadcore og f eks 2 eller 3 disker på 7200 som er satt opp i RAID. Det blir noe å jobbe med det. Så vidt jeg har skjønt er det mindre feil med D900 (Clevo D901c/ Sager np 9262- samme maskin). http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...1;c:100560;fl:0 Endret 25. november 2008 av bowardsen Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Den er stor, men har et rått kjølesystem - beste som er å finne på en bærbar. I følge enkelte som har kjøpt denne hos sager - så skal det være mulig å sette inn 2x4gb ram, men tror hovedkortet bare støtter 6,2 gb eller noe... de nye quadene på 45nm er skal jo være skikkelig rå til videoredigering etc... Lenke til kommentar
xmanx Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Sweet! jeg kjørte gjennom konfiguratoren og endte opp på drøye 23k. Den har ikke mulighet for mer enn 4GB ram og de hadde ikke SSD disk. Men jeg tror formfaktoren med 17'' boks og rundt 5,4Kg blir i drøyeste laget. Det blir nok ikke blir en D900 Jeg er litt gira på nye Core i7 men den kommer ikke på laptop før tidligst Q2 2009 xmanx Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg vet at multicom ikke tilbyr mer enn 4 gb, men du kan jo kjøpe 2 4 gb selv. Spør om hovedkortet støtter 6,2 gb... Du må regne med vekt ja. CPU er desktop-komponent. Man må ha stor plass til kjøleløsning. Du får ingen 15 tommer som er så kraftig... Prøv den M860tu eller hva den heter... Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Ellers så har Asus en 17 med mobile quadcore, men den er dyrere ca 24000, men den er nok litt mindre og lettere. http://www.itavisen.no/sak/789790/ (Går som en gamerpc, men den har for dårlig skjermkort til det egentlig - dvs, det er greit, men når man først plasserer en quad i en laptop til så mye penger, så burde det minimum ha vært et 9800m GTS kort der også... Lenke til kommentar
xmanx Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 OK. Jeg ser at det kan bli vanskelig å finne en quad core med 15,4 skjerm. Hva finnes av kraftige PC'er med core 2 (extreme)? PC'en må i hvert fall støtte 8GB ram xmanx Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Tror faktisk du får problemer med core duo extreme på en 15,4 " her til lands. Ser ikke at multicom har det. Og zepto har det vel heller ikke, ikke dell heller. Du må nok ut av Norge... - Alienware kanskje? De eies visst nå av dell, men selges ikke i norge! Dernest må du også tenke på temperatur, det er ikke nødvendigvis alltid slik, men ofte har 17" bedre kjøleløsning enn mindre laptoper.. Skal sjekke litt rundt nå, og se om jeg finner noe.. Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Nope, har egentlig ikke funnet det du er ute etter enda. Du kan jo kjøpe en maskin med T9600 prosessoren. Det er ingen Xtreme, men den er på 2,8 ghz og 6mb cache. Skulle jo dra bra den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå