Gå til innhold

Kosttilskudd fra muscleshop.nu?


Anbefalte innlegg

Noen som vet om Nano Vapor fra Muscletech er lovlig i Norge, med tanke på tollen som visstnok er uhyre strenge?

Lurer på det samme ang. NO Xplode og Cellmass fra BSN, og om ingrediensen/produktet 5-methyl-7-methoxy-isoflavone er tillatt?? Ser det på svenske nettsider, men vi bor tross alt i Norge, hvor neste steg vel er å reseptbelegge høyt forbruk av skummet melk! :tease: Er å sette det litt på spissen da.. ;) Har bare bestilt proteinpulver og vanlig kreatin fra Sverige en gang tidligere, så jeg vet fint lite om hva som går gjennom tollen... :hmm: håper noen vet litt om dette..? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan avsløre at NO Xplode ikke har noe med muskelbygging å gjøre.

En dyr blanding av kreatin og sukker, ja.

Nitrogenet som gir deg pumpen er bare tilsatt som en gimmik og har ingen effekt.

Det er gratis å pumpe musklene, gir samme følesen.

 

Ikke har noe med muskelbygging å gjøre?

Nitric Oxide explosive inneholder store mengder b6, magnesium, taurin, kreatin og koffein.

Blandingen av b6 og magnesium kan på en inndirekte måte gi økt testosteronnivå, mens koffeinet tilsetter energi og kreatinet gjør jobben sin som vanlig.

NO explode øker også blodstrømmen til vev og organer, og samtidig øker oksygen transporten, hvor du her finner "pumpen" i tilskuddet. Så hvor i all verden du får til at NO epxlode bare er en "dyr blanding av kreatin og sukker", må du nesten bevise med gode kilder.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

NO-Explode er et navn brukt om flere produkter

 

NO-produkter alltså (nitrogenoksid)- (NO) gjør at du får en subjektiv følelse av "pump" i musklene.

Det er ingen forskning som viser at slike nitrogenoksid-produkter ( produkter ned NO-navn) har noen som helst effekt på muskelbygging eller styrke.

 

Uten om det tilsetter de andre stoffer som du nevner.

Det finnes i mange navn uten NO også som for eks

ZMA -Sink/magnesium aspartat, Sink monomethionin, Pyridoxin hydroklorid ( B6 ), Antiklumpemiddel (polyetylenglykol)PEG.

Og FRES , natriumhydrogenkarbonat,(inulin), guarana ekstrakt (80mg* / 10% koffein), koffein 67mg, (polyetylen-glykol), acesulfam K Osv.

 

Taurin er ulovlig i norge pga reseptbelagt, ingen nedtur heller pga om man følger med på forskningen som har vært siste årene så ser det ut som Taurin øker serotoninnivåene og stabiliserer GABA-reseptoren. Altså det motsatte av hva man ønsker eller hva produsentene hevder , hemmer serotonin-nivåene og dermed virke stimulerende.

 

Norske leger som skriver ut dette bruker det for å motvirke leggkramper hos syke mennesker.

Her virker det som noe hippt på logoen selger " NEW FORMULA Now with Taurin"

 

Det jeg mener er at noen Norske, lovlige produkter gjør samme nytten som de fancye over grensen.

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at noen Norske, lovlige produkter gjør samme nytten som de fancye over grensen.

 

Det emnet der skal jeg ikke en gang gå inn på, alle som har litt erfaring innenfor kosttilskudd vet at norge er pingler på alt fra vitaminer til hva som vil slå ut på dopinglista.

 

Og taurin forbundet med trening og ulike energidrikker/tilskudd (bla NO-explode), er der for å hindre skjelving i kroppen som fort kan oppstå i bruk av kofeintilskudd. Derfor red bull har dette i seg, og produkter med taurin er ulovlig siden taurin er et aminosyre. Og det er ikke lov å tilsette aminosyrer til vanlige næringsmidler.

 

Og hva forskning og kosttilskudd angår, så har det alltid vært tvil på om alt fra kreatin til proteintilskudd faktisk fungerer.

Endret av DMN
Lenke til kommentar
Det jeg mener er at noen Norske, lovlige produkter gjør samme nytten som de fancye over grensen.

 

Det emnet der skal jeg ikke en gang gå inn på, alle som har litt erfaring innenfor kosttilskudd vet at norge er pingler på alt fra vitaminer til hva som vil slå ut på dopinglista.

 

Og taurin forbundet med trening og ulike energidrikker/tilskudd (bla NO-explode), er der for å hindre skjelving i kroppen som fort kan oppstå i bruk av kofeintilskudd. Derfor red bull har dette i seg, og produkter med taurin er ulovlig siden taurin er et aminosyre. Og det er ikke lov å tilsette aminosyrer til vanlige næringsmidler.

 

Og hva forskning og kosttilskudd angår, så har det alltid vært tvil på om alt fra kreatin til proteintilskudd faktisk fungerer.

 

 

 

Har du prøvd NO Xplode selv, det har ikke jeg, men har hørt VELDIG mange som har hatt meget god effekt av det. Det jeg er litt skeptisk til ang dette produktet, er at du kan få et skikkelig "kick" mens du bruker det, men når det er opphold, kan det fort bli en liten nedtur..bare noen andre som har opplevd det. Jeg mener, går man f.eks ned i styrke etter endt periodebruk?

Lenke til kommentar

Nei, du vil ikke gå ned i styrke etter endt "kur". Det eneste du kan merke er at du ser færre blodårer og at de blir mindre, NO-explode er ikke et produkt som er ment for styrke eller masse økning.

 

Jeg har ikke erfaring fra NO-explode, men testa nitrix, noe som er nogenlunde det samme. Jeg merka en god del energi økning, men ikke så mye annet enn en banan før trening kunne gjort! Ville ikke helt anbefale disse produktene, selvom du får en synbar økning i "pump" under treningen, noe som er litt morsomt!

Lenke til kommentar

Trenger man kicket eller pumpen? Hva med en vanlig runde på gymmet?

Så lenge det ikke øker styrken/atp energi over det vanlig kreatin gjør

hvorfor da betale for gimmiken?

 

Det emnet der skal jeg ikke en gang gå inn på, alle som har litt erfaring innenfor kosttilskudd vet at norge er pingler på alt fra vitaminer til hva som vil slå ut på dopinglista

 

Det var snakk om hans produkt med magnesium , koffein og Bvitaminer i. Ikke ALT på markedet.

Alle ainosyrer er forbudt å selge hver for seg, men ikke sammen.

Der er norge teit på reglene.

En lege bruker glutamin for å behandle brannsår, dermed kan ikke vi som trener kjøpe ren glutamin pga det KAN brukes som medesin og dermed forbudt><

 

Har holdt på med kosttilskudd i 8 år nå, har et bredt nettverk , erfaring og tilgang til databaser med oppdatert forsking. Og enda kan jeg ikke anbefale internasjonale smuglevarer.

 

Den beste kreatinen er fortsatt Kreatin Monohydrat av merket CreaPure.

Når en celle er full så er den full, man kan tilsette alt mulig rart for å øke effekten av ditt og datt men blir man noe større? Neppe.

 

Det går heller ikke å presse mer kreatin inn, skape overtrykk i cellen som 90% av kreatinproduktene reklamerer med at dems tilsettningsstoff gjør.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ok, jeg har aldri har noe særlig effekt av kreatin-produkter (ikke prøvd så mange heller, og det er lenge siden sist..), men bestilte 1 boks Cellmass fra Bsn, som jeg har tenkt å prøve om et par uker, etter "hvileuka" mi, får vel bestille en boks til om det er effekt i den. Tror jeg skal bestille V12, og Replenish (aldri hørt om sistnevnte) straks..

Lenke til kommentar
Trenger man kicket eller pumpen? Hva med en vanlig runde på gymmet?

Så lenge det ikke øker styrken/atp energi over det vanlig kreatin gjør

hvorfor da betale for gimmiken?

 

Det emnet der skal jeg ikke en gang gå inn på, alle som har litt erfaring innenfor kosttilskudd vet at norge er pingler på alt fra vitaminer til hva som vil slå ut på dopinglista

 

Det var snakk om hans produkt med magnesium , koffein og Bvitaminer i. Ikke ALT på markedet.

Alle ainosyrer er forbudt å selge hver for seg, men ikke sammen.

Der er norge teit på reglene.

En lege bruker glutamin for å behandle brannsår, dermed kan ikke vi som trener kjøpe ren glutamin pga det KAN brukes som medesin og dermed forbudt><

 

 

Definitift enig med at Norge er rare, når det gjelder regler/klassifisering av kosttilskudd/legemidler.

Mye av det er ren idioti, og ulogisk tankegang (om det i det hele tatt er tankegang bak..). Det virker som de vil gjøre det så vanskelig som mulig...f.eks forslag om "å forby virksomme kosttilskudd"! Helt vanvittig..det er med andre ord bare reseptbelagte midler som bør "få lov" til å virke, men hva med alle bivirkningene som kommer av midler på resept? Det er i slike tilfeller jeg føler jeg har god grunn til å skjemmes over å bo i dette landet, hva lover og regler angår..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...