carnath Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hei, jeg kjøpte ei jakke på den lokale sportsforretningen til 850,-, 2 uker senere har de den samme jakken til 600,-. Er det noen lover som sier noe om slike saker? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Nei, de fleste butikker har tilbud på enkelte varer til tider. Slik er livet. Prisene kan også settes ned permanent. Men det har ikke tilbakevirkende effekt. Men kjipt kan det være.. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Hadde du kjøpt en jakke til 3990 og dagen etter kostet den 990 hadde jeg skjønt deg. Skal ikke se bort ifra at butikken hadde gitt deg en kompensasjon eller bedre. Men kr -250 på 14 dager.. Glem det. Endret 25. november 2008 av Panter Lenke til kommentar
carnath Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Hei igjen. Nei, det gjaldt nå ikke spesifikt den saken der, men er greit å vite for framtiden. Har vært borti flere like eksempler der prisforskjellen er vesentlig høyere. Takker og bukker for svar! Lenke til kommentar
frevild Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg ser ikke helt hvordan det er synd på deg fordi prisen settes ned i ettertid. Da du kjøpte jakken, mente du jo at prisen var rettferdig. Ellers hadde du jo ikke kjøpt den. Og prisen blir ikke mindre rettferdig av at den senere settes ned. Mao. har ikke butikken begått noen som helst urett mot deg, du har ikke noen grunn til å klage. Og nei, rettslig sett har du ingen sak i slike tilfeller. Enkelte butikker refunderer differansen av velvillighet, men noen plikt dertil har de slett ikke. Lenke til kommentar
pixl Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Jeg ser ikke helt hvordan det er synd på deg fordi prisen settes ned i ettertid. Da du kjøpte jakken, mente du jo at prisen var rettferdig. Ellers hadde du jo ikke kjøpt den. Og prisen blir ikke mindre rettferdig av at den senere settes ned. Mao. har ikke butikken begått noen som helst urett mot deg, du har ikke noen grunn til å klage. Og nei, rettslig sett har du ingen sak i slike tilfeller. Enkelte butikker refunderer differansen av velvillighet, men noen plikt dertil har de slett ikke. SÅ ENIG! SÅ ENKELT! Standard norske forbrukere jamre over sånt. Lenke til kommentar
carnath Skrevet 28. november 2008 Forfatter Del Skrevet 28. november 2008 Hehe, det var da veldig til engasjement Skal jo legges til at jeg ikke akkurat er ute etter medfølelse her, og klage gjør jeg slettes ikke. Svar på spørsmålet mitt fikk jeg derimot, så takk og bukk for det. Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Jeg ser ikke helt hvordan det er synd på deg fordi prisen settes ned i ettertid. Da du kjøpte jakken, mente du jo at prisen var rettferdig. Ellers hadde du jo ikke kjøpt den. Og prisen blir ikke mindre rettferdig av at den senere settes ned. Mao. har ikke butikken begått noen som helst urett mot deg, du har ikke noen grunn til å klage. Og nei, rettslig sett har du ingen sak i slike tilfeller. Enkelte butikker refunderer differansen av velvillighet, men noen plikt dertil har de slett ikke. SÅ ENIG! SÅ ENKELT! Standard norske forbrukere jamre over sånt. Han jamrer da ikke, stiller bare et spørsmål, og det må det da være lov til . Endret 29. november 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå