Arne Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det finst også MSDN man kan laste ned her så vidt meg bekjent. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Hehe ok, takk skal dere ha ;D Men er litt skeptisk, er den kanskje litt utdatert? http://oreilly.com/catalog/9780596514822/ Den er jo et år gammel, denne andre her som jeg og skal ha er jo helt ny http://oreilly.com/catalog/9780596521066/ , og det står C# 3.0. Gjør det noe eller bare bekymrer jeg meg litt unødvendig nå? Og hva er .NET egentlig? (x[) Endret 1. desember 2008 av mathiasjl92 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 .NET er plattformen som det er mest vanlig å kjøre programmer skrevet under C# 3.0 i Det finnes andre også (Mono) og i noen tilfeller så kan C# kode kompileres til maskinkode. .NET er mye det samme som Java, det er en Just-In-time compiler som gjør om IL (Intermediate Language som C# kompileres til) over til maskinkode når programmet kjører. I tillegg har .NET et bibliotek av funksjoner som regnes for å være standard for .NET språk (filbehandling, GUI, nettverk, grafikk etc.) Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Hehe ok Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Kanskje ikke se på MSDN enda da siden det er for å lære APIen, ikke selve språket (syntaks, etc). Husker når jeg lærte meg Java for en tid tilbake, var det ikke dokumentasjonen jeg så på for å vite hvordan jeg skulle bruke en klasse, men hvordan man faktisk bruker arrays og hvordan man skriver funksjoner. Jeg foreslår at du prøver deg på enten Java eller C. C er veldig enkelt, men tar mye kode for å gjøre ting, samtidig som Java er litt mer utvidet, men også enklere for nybegynnere. F eks, å lære seg å skrive GUI i C kan være skikkelig hodepine, mens Java er det superenkelt. Hvis du har lyst til å lage små spill etc, gå definitivt for Java eller Python. Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 Nå har allerede flere foreslått at C# er det beste, så tror jeg går for det Lenke til kommentar
Dundersalt Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Alle har sine favoritt språk, og som du sikkert har skjønt finnes det ikke noe fasit svar. Jeg vil si det kommer litt ann på hva du selv vil.. Det som er kjipt er å miste motet, det gjør du fort om du velger feil språk i starten. Litt avhenging av interesser(og om du faktisk har tilgang til det) ville jeg faktisk anbefalt deg å starte med en PLS, her får du en meget god innføring av if, and, or, int, bit osv osv. Jeg anbefaler PLS fordi det er lett og gir det helt basic fundanmenale innen programeringsverden, her viol man oppnå resultater og har gode muligheter til å gå online i kode og analysrere. PLS er jo og slik at har du først skjønt det kan du mye( i motsetning ti feks c++) Uansett, jeg skjønner jo at PLS ikke er hva du er ute etter. jeg synes deror du skal starte med C skjønner du ikke pekere hopper du bare over dette og prøver igjen senere. C er ganske rent og på riktig nivå når det gjleder forståelse. Når du har en viss peiling på C kan du hoppe over på C++ eller java. Uansett husk å begyn med lette ting, og at det ikke er noe du vil mestre over natta Lenke til kommentar
Arne Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Hvorfor vil du anbefale en som aldri har programmert før å begynne med C og ikke C#? Lenke til kommentar
mathiasjl92 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2008 Vel nå har jeg begynt med C#. Skaffet meg "Head First C#" og den virker helt grei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå