iRik Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hei! For fire dager siden tok jeg hull i øret hos en frisør. Jeg la merke til at det sto 100% sterilt, men jeg tenkte ikke over at jeg måtte fortsette å holde det sterilt for å ikke få betennelse. Så da gikk jeg og snurret på den (som jeg hadde fått beskjed om å gjøre), tok på den og lignende på senteret. For to dager siden oppdaget jeg at området rundt øret var rødt og ømt, og det kom noe slimete ut av hullet. Så da renset jeg hullet til det slimete gikk vekk, og renset dobben med kokt vann. De to første dagene hadde vi ikke pyrisept, så jeg hadde ikke mulighet for å rense det skikkelig. Men nå er alle tegn på betennelse borte. Er betennelsen gått over eller kan den komme tilbake? (nå tenker jeg på tabbene jeg gjorde i begynnelsen, jeg kommer til å være mye mer forsiktig heretter.) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Er betennelsen borte, er den borte. Hvis den skulle komme igjen er det fordi det ble skittent en gang til Lenke til kommentar
iRik Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Er betennelsen borte, er den borte. Hvis den skulle komme igjen er det fordi det ble skittent en gang til Flott! Det var det jeg trodde, men jeg var ikke helt sikker siden jeg trodde det skulle være verre enn det Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Så da gikk jeg og snurret på den (som jeg hadde fått beskjed om å gjøre) Lurer på hva som feilte de som bad deg gjøre dette. Det kan kanskje på en eller annen måte virke logisk at man skal be folk "pelle" på piercing/hull i øret så det ikke "gror fast" eller noe lignende, men det er feil. Man skal la piecingen/kall det hva du vil være i fred så det får gro skikkelig, og ikke pelle på det så det blir "hissig" og kommer betennelse og dritt. Endret 25. november 2008 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
iRik Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Så da gikk jeg og snurret på den (som jeg hadde fått beskjed om å gjøre) Lurer på hva som feilte de som bad deg gjøre dette. Det kan kanskje på en eller annen måte virke logisk at man skal be folk "pelle" på piercing/hull i øret så det ikke "gror fast" eller noe lignende, men det er feil. Man skal la piecingen/kall det hva du vil være i fred så det får gro skikkelig, og ikke pelle på det så det blir "hissig" og kommer betennelse og dritt. Okei, takk for tipset! Ikke for å tvile på deg, men har du noen bakgrunn for å si det du sier? Jeg vil da tro at frisører vet hva de snakker om Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 jeg vil tro at piercere har mer peil på slikt enn frisører.. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Frisører vet ikke hva de snakker om. Det er som å la slakter'n klippe håret ditt. Pistolen de skyter med kan ikke steriliseres med autoklav, så du kan risikere litt av hvert ( ved mikroorganismer fra kunden før deg osv). Smykket de bruker er ikke særlig egnet. Ikke renseanvsningen deres heller. Jeg kunne bablet i evigheter, men det står mer om det på Pinpoint Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Frisører vet ikke hva de snakker om. Det er som å la slakter'n klippe håret ditt. Godt eksempel Lenke til kommentar
Shipwreck Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg tok hull i øret hos en frisør, noe som gikk veldig fint. Det er sikkert åtte år siden nå, og hullet holder seg fint. Jeg kjenner igjen anvisningen fra frisøren om at man skulle vri litt rundt på øredobben. Men i motsetning til din beskrivelse, sa denne frisøren her at jeg skulle gjøre det om kvelden før jeg la meg, og passe på å vaske hendene først. Om dette egentlig er så bra er ikke godt å vite, men det er sikkert riktig som Anfall sier, at man er tryggest om man gjør det hos en profesjonell piercer. Lenke til kommentar
H09I6AN Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Litt off-topic, men spørr alikevel.. Hva skjer hvis skifter ut øredobben etter en dag eller to? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå