Khaffner Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Alt fucka seg, jeg kom ikke inn på skrivebordet engang, så nå har jeg reinnstallert Hele Ubuntu. Må bare bruke litt tid på å gjenopprette ting slik det var, så kan vi fortsette det egentlig problemet Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Sånn, da er jeg ready to rock igjen! Har kjørt sudo EDITOR=gedit visudo, men hvor skal jeg legge inn dittbrukernavn ALL=(ALL) NOPASSWD: /sti/til/wminput? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Synd å høre at du måtte reinnstalere. Hvor linjen er plassert skal ikke ha noe å si. Når jeg testet la jeg det sist i filen, og det fungerte fint. Husk å ta backup av filen, og utnytt syntaks-sjekken for hva den er god for. Benytt gjerne også kommentar for å vise at her har du gjort en custom tilpasning til systemet. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 syntaks-sjekk? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ja, den som skjer automatisk når du stenger editoren du åpnet med visudo. Den som sier ifra dersom noe er galt og du ikke bør lagre filen Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 hm, ingen feil og sudoers lar seg endre flere ganger. Gikk det bra da? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Ja, da skal endringen ha blitt gjennomført og skal fungere neste gang du bruker sudo. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 ok, nå det andre problemet: Hvordan kan jeg få terminalen til å minimere seg til en prosess eller panelet? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Er det noen spesiell grunn til at du absolutt skal ha oppe en terminal? Du trenger ikke det hvis du bare skal starte programmet. Du kan feks lage en launcher på panelet eller på desktoppen. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Jeg har det i en launcher, men det fungerer kun ved å kjøre det som "Application in Terminal", og da kommer terminalen opp. Hvordan kan denne minimeres automatisk? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Er du sikker på at det ikke fungerer når du ikke har på overnevnte funksjon? Hva skjer hvis du slenger på en & på slutten? EDIT: har ikke noe særlig erfaring med GNOME så må liksom gjette meg litt frem her Endret 30. november 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 & hjalp ikke, men det er slike triks jeg håper finnes Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Og du vet at det ikke fungerer når du ikke har på "run in terminal"? Altså at prosessen ikke blir startet? Du kan også prøve å ha "" på hver side av kommandoen. Du kan selvfølgelig bruke devilspie eller lignende for å automatisk minimere terminalen, men det idèelle er at det ikke kommer opp noen terminal i det hele tatt. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg har vanskelig for å tro at det ikke fungerer uten å velge "run in terminal", men dersom det faktisk ikke fungerer er det trolig på grunn av bruken av sudo. En enkel løsning kan være å legge inn et alias i .bashrc og kjøre det istedet. Det kan gjøres med følgende kommando: echo "alias minkommando=sudo wminput" >> .bashrc minkommando kan selvfølgelig være hva som helst. Pass på at du befinner deg i hjemmemappen, og ikke kjør kommandoen flere ganger. Du må logge ut og inn igjen eller åpne en ny terminal for å kunne kjøre den nye kommandoen. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) @Northwave Failed to execute child process "sudo wminput -c ir_ptr 00:19:FD:E5:12:AC" (No such file or directory) Hvis jeg kjører samme kommando i terminalen får jeg en lignende feilmelding. Tingen er at Wiimoten kobles til sålenge terminalen er oppe, og når den er tilkoblet(etter 3-5 sekunder) skal terminalen minimeres. Hvis terminalen lukkes kobles Wiimoten fra Endret 30. november 2008 av khaffner Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 echo "alias sudo wminput -c ir_ptr 00:19:FD:E5:12:AC=sudo wminput" >> .bashrc slik anders iver? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg ville bruk aliaset mywimote eller noe lignende. Ikke ha med sudo ihvertfall, da blir hele poenget borte. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 hadde du giddet å skrive kommandoen riktig for meg? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) echo "alias mywimote='sudo wminput -c ir_ptr 00:19:FD:E5:12:AC'" >> .bashrc Og da bare legger du til mywimote i launcheren. Endret 30. november 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 hva mener du med å legge mywimote i launcheren? kommandoen gjorde ingenting tror jeg, fikk ihvertfall ikke koblet til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå