Gå til innhold

Cornrows - For KUN svarte?


Sameboe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dreads er litt mer kaos, ja, men det er et eller annet stygt med de faste stripene på hodet med hvit/ikke-mørk hud mellom. Med dreads kan man ha fyldigere hår, slik at man slipper dette. I tillegg sitter de ikke helt inntil skallen.

 

Dersom en hvit person vil ha "clean" hår uten styr, kan han like gjerne dra fram barbermaskinen. For en hvit person som barberer av håret eller tar cornrows, har hodeformen mye å si for resultatet. Jeg så ut som en idiot ta jeg skinna meg, men det var verdt å ha prøvd det.

 

En annen ting med dreads er at man har litt å velge mellom stilmessig avhengig av lengden. Man kan for eksempel la dem være løse og se litt sprø ut, eller ha flettene i bånd for en mer kontrollert stil.

 

Nå har tydeligvis trådstarter fått dilla på dette, og hadde jeg vært han ville jeg mest sannsynlig gått for cornrows uten å bry meg. Han burde likevel ha i bakhodet at de fleste ikke synes det er særlig fint, dersom det betyr noe for han.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vil du ha det så skaff det.

Sånne ting som farge og kjønn trenger du ikke å bry deg om. :thumbdown: Det er bare idiotisk etter min mening. Jeg ser på individ. Ikke "bokser"/"båsetting" med farger og kjønn osv som ikke tar hensyn til hver enkelt.

Du vet hvordan du ser ut og hva du liker og eventuelt ser bra ut med. Så du gjør som du selv ønsker.

Alle har sin egen smak. Noen liker det, andre ikke.

Hva synes du om det? Liker du det og vil ha det? Så skaff det og fungerer det ikke har du i det minste prøvd :yes:

Endret av DesertRose
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Vet at denne tråden er et par mnd gammel men svarer likevel.

 

Trådstarter må gjerne skaffe seg cornrows.. Hva faen bryr du deg om hva andre syns? Men sånn opprinnelig så stammer cornrows fra afrika, og der er jo som kjent folk brune/svarte, så det er jo ikke akkurat så rart at 99% vil si at det passer best på svarte.

 

Men så lenge DU er fornøyd, så burde det jo strengt tatt ikke spille noe rolle.

Lenke til kommentar
Men sånn opprinnelig så stammer cornrows fra afrika, og der er jo som kjent folk brune/svarte, så det er jo ikke akkurat så rart at 99% vil si at det passer best på svarte.

 

Vedder en hel femmer på at skjorte og slips "egentlig" stammer fra Europa, ser mange negre med dress hver dag, ser ikke så rart ut. Spør du meg, mener jeg at cornrows; dreads; rastfletter og annen vansiring av håret ser helt rompe ut uansett hvem som har det på hodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...