Gå til innhold

Oppbevaring av bilder på data.

Anbefalte innlegg

Back up er vel og bra.. men mere enn en ekstern disk for random person som tar familiebilder / litt medium aktiv hobby fotograf er kanskje.. tja, vetkje, LITT overkill med NAS opsett og disker i bankboks og flere DVD kopier?

Folk som har så nesten syke rutiner på backup.. hvor mye fotograferer dere?

Ifht programvare, så er vel Adobe Bridge ett godt alternativ. Følger med photoshop. Du kan jo prøve med Free Trial 30 Dager hos adobe.com.

Jeg fotograferer ikke voldsomt mye (er kun en lykkelig amatør) men har ingen planer om at

bildene mine skal forsvinne! Jeg synes ikke det er "syke" rutiner som er beskrevet, kun fornuftig sikring av data. Når du ser hvor mange tråder som handler om "jeg har slettet alle bildene min" er det skremmende hvor liten forståelse mange har av sikring av data.

Nå vet vi ikke om trådstarter bare tar noen bilder i ny og ne eller ikke, men en løsning med ekstern disk i tillegg til lagring på HD i PC'n er bedre enn ingenting. Men den bør absolutt oppbevares et annet sted enn samme sted som orginalfilen er da han ikke blir sikret mot brann/tyveri/annen skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...