Tommy- Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 altså, jeg og en venn skal tjene penger inn til klassetur til Polen. Så i den anledning skal vi lage en tjenste som går ut på å fjerne virus etc. Vi trenger derfor et skjema som folk kan underskrive sånn at ansvare ikke faller på oss vi vi sletter et virus som ligger på en viktig windows fil. Bare sånn i tilfelle. Men har noen ide om hva vi kan skrive på det skjema? Lenke til kommentar
norbat Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Forslag: "I noen tilfeller kan virus forårsake at viktige windowsfiler blir korrupte, og som fører til at man må kjøre en repair evt. reinstallering av windows. Vi påtar oss intet ansvar for tap av data" Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 takker:D noen andre tips? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 "Vi påtar oss ingen ansvar for evt. tapt data eller noen skader på maskinen" Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 "Vi påtar oss intett ansvar for evt. tap av data eller noen skader på din maskin" Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Problemet er her at det er lett å bli skeptisk når noen tilbyr hjelp uten å påta seg noe ansvar for resultatet. Er som om man skal levere bilen på verksted og så må man skrive under på at verkstedet ikke påtar seg ansvar for de bulker, skraper og knuste vinduer som måtte oppstå på bilen. Man velger da lett ett annet verksted. Jeg ville heller formulert det noenlunde slik: "Ved fjerning av virus kan viktige filer gå tapt. Vi sørger gjerne for å reinnstallere windows og lignende som kan bli nødvendig hvis viruset har gjort ubotelig skade på systemfiler og lignende, til samme timepris som ved fjerning av selve viruset. Vi kan også ta virusskannet backup av ønskede filer før formatering slik at de beholdes i virusfri form". Ta også gjerne med noe lignende som: "Det er kundens ansvar å sørge for å ha backup av viktige filer, og tilgjengelige drivere til eget utstyr" Sleng på litt selvskryt: "Vi garanterer virusfri maskin eller pengene tilbake" Sørg også for å ikke gjøre ting dere ikke kan, og takk heller nei til å prøve å fikse noe dere ikke kan. Pass også på at hvis dere gjør ting som krever reinnstallasjon av windows må kunden ha innstallasjonscd klar, og ikke ha brukt opp antall innstalleringer allerede. Husk også å fjerne gjennopprettelsespunkter etterpå. OG! Det er dårlig gjort å legge inn virus som dere etterpå tar betalt for å få fjernet. Fastpris kan gi flere kunder, fordi kunden har noe å forholde seg til isteden for å risikere å få en regning på 50000,- Jeg vil også anta at en advokat kan sette opp en bedre kontrakt som er mer seriøs. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 hvis du har fått svar på det du lurer på, kan du godt trykke på "LØST"-knappen i førsteposten din, så holder vi forumet mer ryddig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå