Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg krav på erstatning eller få dekket dette?

Futurama

Anbefalte innlegg

Hei.

For 2 år siden fikk jeg betennelse i ei tann og måtte rotfylle.

Året etter fikk jeg ny tannlege p.g.a. den andre gikk av med pensjon.

Den nye tannlegen fjernet så den rotfylte tanna og erstattet den med en krone.

Alt så og føltes greit da,men i år så fikk jeg meget vondt i den samme tanna med krone og fikk sjekket den.

Der ble det funnet ut at jeg har fått en betennelse i roten.

Ble sendt til spesialist og skulle opereres (skjære bort del av roten).

Spesialisten fant heller ut at alt må gjøres på nytt, (rotfylle og sette på krone) og dette blir dyrt (5000 kr.).

Har jeg noen mulighet å få dette dekket ev. få erstatning fra min tannlege ettersom det han gjorde ikke har blitt bra.

Begynner å bli nok utgifter for den ene tanna no.

Tannlegen som satte i krone sa at jeg hadde 5 års garanti, men jeg vet ikke hva dette dekker.

Har ikke snakket med han enda ,men lurer på om andre har hatt en lignende opplevelse?

15000 kr.++ for en tann (på 2 år) er alt for mye mener jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke den første, heller ikke den siste som sitter i den saksa. I slike saker er det du som sitter med bevisbyrden. Det er du som må bevise årsakssammenhengen mellom det dårlige arbeidet og den oppståtte skaden.

Samme lovverk som appliseres på øvrige kroppsskader, gjelder også tenner, men det er så mye vanskligere å bevise. Hadde du etter du satte inn krona første gang oppsøkt en annen tannlege for en "second opinion" hadde saken vært lettere, ble det oppdaget feil. Men hadde denne tannlegen ikke oppdaget noen feil, hadde saken din ikke stått seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...