Gå til innhold

Canon 450D eller 40D?

Anbefalte innlegg

Hehe ja, jeg har litt tungt for det. Neida, jeg vil bare være helt sikker på at jeg velger rett selv om jeg har lest mange diskusjoner her som handler om noe av det samme.

Jeg skal kjøpe mitt første speilreflekskamera. Jeg har nå et canon S3IS og begynner å mestre de manuelle instillingene greit, men har fortsatt mye å lære der. Men foto er moro og jeg har lyst til å avansere til et kamera med flere muligheter. Og så kommer da spørsmålet om hvilket kamera jeg bør velge. Jeg liker canon veldig godt og har tidligere prøvd en kamerat sitt 350D som jeg syntes lå godt i hånda, men vil selvfølgelig prøvehold osv før jeg tar noen endelig avgjørelse. Så i utgangspunktet ser jeg etter canon, men er åpen for alternativer. Jeg har sett på 450D og 40D(kanskje det holder med D30?) og tenker i første omgang på å kjøpe et kitsett. Mer avanserte linser får jeg ta en alvorsprat med lommeboka om når jeg evt føler behov for det.

Jeg tar i hovedsak bilder ute. Natur, folk og ting i stor fart. Det er i hovedsak det med bevegelige objekter som har fått meg til å se på 40D'en (så får jeg se om prisen blir akseptabel). I tillegg bor jeg i nordnorge, så det er en fordel med et kamera som takler dårlige lysforhold nå i mørketida. Hva tenker dere? Foreløpig er det vel heller jeg enn kameraet som vil sette begrensningen uansett hvilket jeg velger, men jeg vil helst slippe å angre meg på hvilket kamera jeg valgte om et år...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så er 40D større så du må prøve det og se om du trives med det.

Har raskere serietagning og flere dedikerte knapper og er laget i metall,med andre ord et semiprofft kamera mens 450D er et innstegskamera.

Dem er omtrent like gode på bildegjengivelse så det er om du liker størrelsen og de andre ekstra funksjonene som avgjør.

Her kan du se dem side by side.

Personlig så hadde valget blitt 40D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...