Akse Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hai. Sitter kun med 50mm og 60mm her nå, og siden jeg er vidvinkelfan, skal jeg snart gå til innkjøp av dette, samt en normalzoom linse. Hadde først og fremst tenkt meg 2.8 linser, men man må vel ganske så høyt opp i pris for å få noen som er gode? Ellers blir det vel F4 eller 3.5-5.6 Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Tokina 11-?/2.8 sin er ikke så dyr at det gjør noe, og den skal være bra. Du kan ta den fra Nikon også, den er dyrere men du vil kunne selge den senere gor en bedre pris, originaloptikk synker ikke like fort i pris. Ikke bry deg om lysstyrke på supervidvinkler, DOF blir alltid dyp og du kan håndholde dem på treige lukkerhastigheter uansett. Hva normalzoom angår bør vel 16-85 være et fint alternativ, stor blender har du jo i 50-en. Tamron 17-50 og Sigma 18-50 er omtrent jevngode hvis du skal ha 2.8. Tokina har også en 16-50/2.8 som jeg ikke veit noe om. Antar at den er god, og den bør være inmari solid, Tokina lager solide greier. Solid er også Nikons 17-55, men den er forferdeilig dyr og ganske stor og tung. Endret 25. november 2008 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
Akse Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Ser ut som det blir et par Nikon objektiver på f4. Takker for svar Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 De mangler irriterende nok noen normalzoom med f/4 over hele spekteret. De mangler for den saks skyld også noen f/4-tele. Vanskelig å gå feil med Nikon uansett ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå