tommern7 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hei. Skal kjøpe meg ny tv og har 2 alternativer. En Samsung PS50A410: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=109857 eller en Panasonic TH-42PX81: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=110008 Tven kommer til å bli brukt til å spille ps3 og spille av film fra PC med. og vanlig tv titting. den vil ikke bli brukt til nett surfing osv. Hvilken av de to vil være best til mitt bruk? valge står mellom de to. trenger ikke komme med andre alternativer Mvh, Tommern7 Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 de er omtrent like... samsungen må dog stilles en del på da de er veldig grå i fargen, men den er jo også på 50" Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 de er omtrent like... samsungen må dog stilles en del på da de er veldig grå i fargen, men den er jo også på 50" ok, hva er det som evt er den lille forskjellen? =) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 bildet er hakket vassere på panasonicen med tanke på sortnivå ellers er det bare design og størrelse i " Lenke til kommentar
akle Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Vil du ikke ha full-HD på en så stor skjerm? Bare en tanke. Kan godt hende du ikke har behov for det. Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Vil du ikke ha full-HD på en så stor skjerm?Bare en tanke. Kan godt hende du ikke har behov for det. budsjettet mitt strekker seg ikke så langt. Orker ikke å spare lenger, hehe Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Kan noen forklare meg hva som er fordeler og ulemper med de to forskjellige tvene? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 samsung fordeler: stor god kvalitet pris ufordeler: samsung har bare hd ready oppløsning og er på 50" så kan bli litt i minste laget dårlig fabrikkinnstillinger... mye justering panasonic fordeler: best bilde med tanke på svart og farge skal ha fullverdig av og på knapp (om jeg ikke husker feil) ufordeler: litt liten? generelle ufordeler: begge er plasma, så de har høyere strømforbruk, bildet kan brennes etter lang tid med samme bildet (10timer+) svake bilder og farger om tven skal brukes i rom med mye lys, egener seg ikke fullt ut til spilling pga faren om innbrenning Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 har samsungen skaleringsmuligheter opp til 1080p? som Panasonicen har? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 skalering er knapt merkbart... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) har samsungen skaleringsmuligheter opp til 1080p?som Panasonicen har? Tror ikke Samsungen har mulighet for dette.. For det første så banker Panasonic PX modellen Samsung tv-en i bildekvalitet og det hjelper fælt lite å ha en større skjerm når kvaliteten er så som så. PX80/81 har vunnet alle tester den har stil opp i og bør være en klar favoritt i dette tilfellet men kjøp deg PX80 samme skjerm uten gimmik for å legge på noen kroner ekstra. https://prisguiden.no/product.php?product_id=90942 Da har du til frakten og glemm dette tullet om innbrenning for det er et ikke eksiterende problem på PX modellen i hvertfall, Samsungen går jeg ikke god for men stort sett dagens plasmamodeller har ikke dette problemet lenger... Endret 26. november 2008 av Jada-jada Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Strømforbruket til en plasma er ca like stort som en LCD. Plasma skjermen har variabel spenning så lyse bilder bruker mer strøm enn mørke bilder. I de mørkeste partiene er cellene så og si skrudd helt av. En LCD har liten spenningsforskjell siden baklyset står på hele tiden. Lenke til kommentar
tommern7 Skrevet 27. november 2008 Forfatter Del Skrevet 27. november 2008 Kjøpt Panasonicen nå. er veldig fornøyd:D Grunnen til at jeg tok px81 og ikke px80 er fordi at px80 ikke hadde noen ingang for PC. kunne ha brukt hdmi men har ikke skjermkort som støtter dette. Lenke til kommentar
Johannne Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Hei. Skal kjøpe meg ny tv og har 2 alternativer. En Samsung PS50A410: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=109857 eller en Panasonic TH-42PX81: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=110008 Tven kommer til å bli brukt til å spille ps3 og spille av film fra PC med. og vanlig tv titting. den vil ikke bli brukt til nett surfing osv. Hvilken av de to vil være best til mitt bruk? valge står mellom de to. trenger ikke komme med andre alternativer Mvh, Tommern7 Jeg ser at nett butikken det refereres til er netshop. Vil bare si at tråden 'hvor lønner det seg å handle' gav oss flere og bedre alternativer. Endret 28. november 2008 av Johannne Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Kjøpt Panasonicen nå. er veldig fornøyd:D Grunnen til at jeg tok px81 og ikke px80 er fordi at px80 ikke hadde noen ingang for PC. kunne ha brukt hdmi men har ikke skjermkort som støtter dette. Hmm der tar du feil PX80 har VGA inngang for pc... Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 BEKREFTET:)... Jeg har en PX80 og det er VGA på den. Akkurat hva som er forskjellen på PX80 - 81 er jeg ikke sikker på. Det er ikke så lett å finne info om det på nettet, men forskjellene er ikke mange. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 BEKREFTET:)...Jeg har en PX80 og det er VGA på den. Akkurat hva som er forskjellen på PX80 - 81 er jeg ikke sikker på. Det er ikke så lett å finne info om det på nettet, men forskjellene er ikke mange. Gimmik Bava Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå