Sargent Fire Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg har en Asus 52*48*48 brenner, før har den brentselve plata på 2min. Men nå tar det 8min bare å få brent den dvs en 700mb cd. Ser at bufferen er meget ustabil går opp ned hele tiden, er dette normalt hva kan jeg gjøre for å fikse det. Ps. Bruker NeroExpress Lenke til kommentar
Legion Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 noen forslag sjekka om du har noen prosesser som sjeler cpu i bakgrunnen? defragmentere disken ha brenneren og kilden(disken cd/dvd-rom) på forskjellig kontroller Lenke til kommentar
MaGiX Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Vet ikke helt hva som kan være årsaken, men det kan være at det er et program som spiser minne/cpu i bakgrunnen, det er nok til å lage det meget ustabilt. Ellers er CD'er som ikke er beregnet på slike hastigheter (selv om de som oftest fungerer) en bremse på farten. Ellers kan du jo forsøke reinnstallasjon av Nero, muligens noen filer som er skadet. Dette er mulig løsninger, eller så har man jo alltids Format C: Lenke til kommentar
Nohabla Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Du kan også sjekke om du har på DMA. Device Manager -> Ide ata/atap controllers og den kanalen brenneren er på, gå inn på advanced settings og sjekk at DMA er på. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Windows 2k og XP har av og til en merkelig tendens til å skru av DMA. Hadde før problem med at DMA ble skrudd av etter ca. hver 3dje plate jeg brant. Edit: Løste problemet med å sette Brenneren, DvDROMen, og de to harddiskene som mastere på hver sin kanal. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 -Jeg kopierer fra hdd til cd. -Dette funket fint helt til idag, funket senest igår. -Cpu % går opp og ned hele tiden når Nero holder på å brenne 0-78-0-63 osv. -På processes er det ikke noe stort bare startup greia og drivere til musa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå