Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke startet opp BIOS

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp kjøpt en ny "PC i deler" fra komplett.. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354601

341700 - NZXT LEXA Blackline, Blue Edition, Screwless design, (Without PSU)

340649 - Corsair Powersupply 550W Bulk, svart, ATX/EPS, 120mm fläkt, 4xSATA, SLI

375717 - 2st XFX GeForce 9800GT 650M 512MB OC GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI w/Assassins creed

344772 - Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

329430 - Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5, Kit m/två matched HyperX 1GB DDR2

346013 - MSI P7N Zilent (Zalman), nForce-750i SLI ,Socket-775, ATX, DDR2, 3xPCI-Ex(2.0)16

346125 - 2st Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

359087 - Samsung DVD-recorder SH-S223Q/BEBN

303162 - 2st Antistatic Armchain 1.8m BW-106BL-L4

308147 - Creative Headset HS600 Justerbart Headset M/Mic og volumkontrol

114904 - Patchkabel UTP CAT5E Grå 10m RJ-45/RJ-45, AWG24

100425 - Power Cable 2m

+ en ekstra 329430 - Kingston DDR2 HyperX PC8500 2048MB CL5, Kit m/två matched HyperX 1GB DDR2..

satt den sammen isted og når jeg starter kommer det oppfølgende:

Press TAB to switch to POST or Press DEL to ryun BIOS setup

har prøvd og tatt ut det ene skjermkortet men dette fungerer ikke.

har prøvd forskjellige RAM konfigurasjoner..

har også prøvd et vanlig PS/2 tastatur sidne jeg leste at noen ganger virker ikke USB tastaturene når PC'en er ny.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det skjer ingenting når du trykker "DEL" ? Har du fått installert windows osv på den? Funker alt annet som normalt?

Ofte når man skal inn i BIOS så holder det ikke å trykke bare en gang. Prøv å trykk flere ganger.

helt ny pc så har ikke fått innstalert noe.. så vet ikke om noe annet funker xD

trykker selvfølgelig DEL i en lynrask hastighet :p

Lenke til kommentar
Tab fungerer heller ikke går jeg ut i fra?

Hvilke lyder hører du når maskinen startet?

Og en ting til, hva skal du inn i BIOS å gjøre før du i det hele tatt har installert OS, heh.

kommer ingen lyder, TAB funker ikke også må jueg jo inn i BIOS får og kunne boote fra CDroom.. men vist jeg ikke trykker DEL når jeg starter opp så starte bare maskin på nytt helt til æ trykke DEL-..

Så når æ trykke DEL så kommer det opp USB = Ok

å ram 1024/2048 OK alt ettersom hvor mange brikker som er satt inn.

Lenke til kommentar
Trenger ikke nødvendigvis å gå inn i BIOS for å boote fra CD.

Prøv å trykk F8, da skal du (på de fleste hovedkort) få opp en boot meny, hvor du kan velge hvilket medium du vil boote fra.

Kommer ikke opp noe mer ved og trykke F8, da låser maskinen seg bare der det står Press tab to enter post screen or press DEL to run BIOS

Lenke til kommentar

Vel, da fungerer hvert fall tastaturet. Sjekk i manualen til hovedkortet for å finne ut hvordan du kommer til bootmenyen. Eventuelt ring kundesupport... Fult mulig at hovedkortet har en sykdom av noe slag, men da burde det jo egentlig ikke fungere i det hele tatt :hmm:

Har du prøvd å koble ut absolutt alt unntatt skjermkort, RAM og CPU? Altså, alt, inklusiv harddisker osv. Får du samme feilen da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...