Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch 585i og WDS

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har 2 Speedtouch 585 routere.

Hovedrouteren er oppe og går med Telenor ADSL og fungerer utmerket både med kabel og trådløst. Men jeg ønsker å sette opp enda en slik boks som ett trådløst aksesspunkt i stua (slik jeg kan koble på en xbox med kabel).

-Må jeg aktivere WDS på begge routerene eller kun på aksesspunktet?

-Må DHCP slåes av på aksesspunktet?

-Må IP'en til aksesspunktet endres til noe annet? (begge står med 192.168.1.1)

Er klar over SSID,WEP og den trådløse kanalen må være lik på begge bokser. Jeg har følgt flere veiledninger på nett, men får det rett og slett ikke til. Forstår ikke hva jeg gjør feil her. Kan det være firmwaren på routern som er problemet? Den ene har en del eldre firmware.

Er det noen som har noen erfaring med dette?

Setter pris på alle tips.

--

John

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har du funnet ut noe?

Jeg skal til å kjøpe et accesspunkt/router som jeg tenkte å bruke som repeater eller bridge (avhengig av hva som er enklest). Skal koble en NAS uten WLAN til hjemmenettverket, og det er ikke aktuelt å kable. Må ha 802.11n nettverk for å få litt fart på filoverføringen.

Vet at min nåværende router Netgear WNR854T ikke støtter WDS men får inntrykk av at dette ikke er nødvendig for å koble til en ny enhet (som ha støtte for WDS) som bridge/repeater.

Tekner å kjøpe Netgear WNR3500 eller Dlink DAP-1522 / DAP-1555 / DAP-1353 med bridge/repeater/WDS støtte.

Noen tanker eller anbefallinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...