-sondre Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Skal på ferie til Thailand med familen i vinter. Har et Nikon D40 kamera med standardobjektiv (18-55). Det hadde hvert litt morro med noen fine bilder derfra, så det jeg lurer på er hvordan objektiv jeg burde kjøpe. Regner mer at det blir en del familiebilder både ute og inne. og landskapsbilder. Er det noe objektiv som støtter disse kravene. En ting til. Er det billigere å kjøpe objektiver i utlandet? burde jeg vente med å kjøpe til jeg kommer ned? Takker på forhånd:) Lenke til kommentar
arela Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Tar jeg ikke helt feil, så er det objektivet du har beregnet på akkurat det du tenker på. Jeg ville prioritert en ekstra blits. Du kan jo alltids sjekke priser før du drar, for å slå til om det er noen småpene priser. Eneste feilen med 18-55mm er at den ikke er så bra som 17-55mm'en! Lenke til kommentar
-sondre Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Tar jeg ikke helt feil, så er det objektivet du har beregnet på akkurat det du tenker på.Jeg ville prioritert en ekstra blits. Du kan jo alltids sjekke priser før du drar, for å slå til om det er noen småpene priser. Eneste feilen med 18-55mm er at den ikke er så bra som 17-55mm'en! ok. Trodde kanskje det hadde hvert bedre med ett vidvinkel eller noe i den duren der til landskap og sånnt. men kanskje ikke til familiebilder. Er nybegyner så har ikke så mye peiling enda Lenke til kommentar
arela Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Personlig holder 20mm mer enn nok for meg i den vide enden. Vidvinkel er rundt regnet brennvidder under 35mm, iallefall 28mm. Dersom du vil ha noe enda videre, så finnes mange alternativ. Jeg ville vel heller gått for noe i den andre enden, mot 200mm kanskje. Men du finner ut av dette med å gå rundt å se med kameraet og den du har. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Skikkelig vidvinkel er digg til panoramaer. Du bør kanskje titte litt på 12-24mm alternativene. sjekke eksempelbilder og se om det er ett perspektiv som kan appelere Lenke til kommentar
# offline Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Tamron 10-24mm, det står at den skal være tilgjengelig. Den har innebygd motor. Vent å se, den dukker opp i diverse norske nettbutikker etterhvert. Lenke til kommentar
-sondre Skrevet 25. november 2008 Forfatter Del Skrevet 25. november 2008 Skikkelig vidvinkel er digg til panoramaer. Du bør kanskje titte litt på 12-24mm alternativene. sjekke eksempelbilder og se om det er ett perspektiv som kan appelere takker for mange svar. kommer nok til å kjøpe en vidvinkel tror jeg. den sistnevnte kanskje (tamron) men skal skjekke priser i Thailand. kanskje jeg har råd til flere hvis jeg venter:) Lenke til kommentar
B25S Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) *sniP* Endret 25. november 2008 av AsbjørnH Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Skulle jeg hatt et objektiv som ble benyttet til reiser og dill og dall, tror jeg en 16-85mm vr hadde gjort susen Lenke til kommentar
gormley Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Nikon 18-200mm er det ultimate reiseobjektivet, da får du hele zoombredden du vil trenge fra vidvinkel til tele. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Skulle jeg hatt et objektiv som ble benyttet til reiser og dill og dall, tror jeg en 16-85mm vr hadde gjort susen Enig,prøvde det litt på en D300 og det er et bra objektiv som dekker et brukbart område, spesielt godt egnet som reiseobjektiv vil jeg si . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå