MaDasK Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 Når jeg skal starte CDRWIN kommer det opp: No CDROM recording device was found on SCSI or IDE bus. Jeg har oppgradert firmware til brennern og lagt inn nyeste SCSI osv. Men ser ikke ut som at noen ting hjelper. Har det noe å si kanskje med kablene inni maskina, jeg tenker på hvordan brennern er kobla til? Noen som har et tips å komme med så tar jeg gjerne i mot På forhånd takk. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 litt o.t. , men du kan for "moro" skyld prøve å få igang et annet, supert, gratis, lite brenneprogram og se hva som skjer. Se signatur. Lenke til kommentar
MaDasK Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Jeg prøvde å installere det der men det funka heller ikke da. Er det ingen som vet. Nå kjører jeg hdd'en på en kabel og brennern på en kabel, men CDrwin f.eks finner ikke brenner. "No CDROM recording device was found on the SCSI or IDE bus" får jeg beskjed om hver gang. (Se innlegget over om hva jeg har prøvd på). Noen som vet? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Har du installert nyeste cdrwin-versjon? Gjør det. (Golden Hawk Technology) Da jeg nylig installerte det, ble jeg spurt om jeg ville installere aspi-drivere. Jeg klarte å velge nei, og da fikk jeg samme feilmelding som deg da jeg prøvde å starte cdrwin. Så jeg installerte det på nytt og valgte å installere aspi-driverne, alt virket bra etter det. (Før jeg installerte cdrwin, hadde jeg heller ikke problemer med å brenne cder med nero, blindwrite og clonecd). Lenke til kommentar
MaDasK Skrevet 7. april 2003 Forfatter Del Skrevet 7. april 2003 Jeg gjorde det du sa nettopp, men det hjalp ikke. Får samme meldinga opp igjen.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 har du lagt inn adaptec(?) ASPI - layer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå