Joachim_F Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Har du rosenrøde minner fra Monkey Island-serien? I så fall bør dette spillet være av interesse. Les mer Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Dette er en smart løsning på «problemet» at eventyrspillfigurer bærer på usannsynlig mange og usannsynlig store gjenstander Tror det var Space Quest (2?) som kom med en god forklaring på dette når stige fikk plass i lommen: "You just got to know how to pack". Spillet er bestilt i fra play.com for €20,99 (ca 190kr), og bør dukke opp i postkassen min i løpet av de nærmeste dagene, med ett trolig resultat av at store deler av helgen går med til dette spillet *Glede seg* Lenke til kommentar
Beanis Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg skal prøve fullversjonen av dette spillet nå i jula selv. Noe sier meg at det kan bli en minnerik opplevelse. Lenke til kommentar
Bøe Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Det begynner å bli en stund siden jeg spilte et "point-and-click" spill(tror det siste var Keepsake i 2006), så jeg gleder meg stort til dette. Still Life 2 tror jeg også skal komme til julen. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Noen som vet minimumskravene til dette spillet? EDIT: Fant de etter et kjapt søk på nettet. Legger de ut i tilfelle noen andre lurer. System requirements Minimum requirements Windows XP / Windows Vista 1.6 GHz CPU 512 MB RAM 256 MB video card GeForce FX-generation or ATI Radeon 9500 DirectX 9.0 compatible DirectX 9.0 compatible sound card (also onboard) 3 GB hard disk space Recommended Windows XP / Windows Vista 2 GHz CPU 512 MB RAM 512 MB video card GeForce 6 or ATI Radeon 9800 DirectX 9.0 compatible DirectX 9.0 compatible sound card (also onboard) 5 GB hard disk space Endret 25. november 2008 av Windkin Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Dette er en smart løsning på «problemet» at eventyrspillfigurer bærer på usannsynlig mange og usannsynlig store gjenstander Tror det var Space Quest (2?) som kom med en god forklaring på dette når stige fikk plass i lommen: "You just got to know how to pack". Tror det var Space Quest 3, der tar du i hvert fall en stige tidlig i spiller. Men husker ikke så mye fra 2'eren så kan være det var der førts. Space Quest 3 var for ordens skyld mitt første pc-spill noensinne. For et fantastisk eventyr og for noen fantastiske spill Sierra og Lucasarts ga oss før 3D-jaget og "form over innhold" gjorde at sjangeren nærmest gikk i døden (for dyrt å lage slike spill i forhold til "løp rundt og skyt skurker mens hjernecellene hviler"). Dette spillet her skal på ønskelisten min i hvert fall. Nå skal jeg sitte og mimre litt om alle de fantastiske øyeblikkene i Monkey Island, Police Quest, Space Quest, Quest for Glory, Larry osv. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hun heter da mer enn bare Mona. Hun heter jo Mona De Lafitte Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Dette er en smart løsning på «problemet» at eventyrspillfigurer bærer på usannsynlig mange og usannsynlig store gjenstander Tror det var Space Quest (2?) som kom med en god forklaring på dette når stige fikk plass i lommen: "You just got to know how to pack". Spillet er bestilt i fra play.com for €20,99 (ca 190kr), og bør dukke opp i postkassen min i løpet av de nærmeste dagene, med ett trolig resultat av at store deler av helgen går med til dette spillet *Glede seg* Har også bestillt fra Play. Skal spare spillet til romjula. Gleder meg allerede Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jeg skal prøve fullversjonen av dette spillet nå i jula selv. Noe sier meg at det kan bli en minnerik opplevelse. Mener du å si at det finnes en demo? Lenke til kommentar
TST Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Still Life 2 tror jeg også skal komme til julen. Utsatt til første kvartal 2009. Jeg skal prøve fullversjonen av dette spillet nå i jula selv. Noe sier meg at det kan bli en minnerik opplevelse. Mener du å si at det finnes en demo? Du får lese Gamer.no oftere: http://www.gamer.no/artikler/a_vampyre_story/58123 Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Føler meg ikke annet enn forpliktet til å sjekke ut dette spillet (på en god måte). Bestiller fra play.com regner jeg med.. Fin førjulspresang til meg selv . Har hatt det mye moro med Monkey Island (3'ern helst), Broken Sword osv. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Dette er en smart løsning på «problemet» at eventyrspillfigurer bærer på usannsynlig mange og usannsynlig store gjenstander Tror det var Space Quest (2?) som kom med en god forklaring på dette når stige fikk plass i lommen: "You just got to know how to pack". Tror det var Space Quest 3, der tar du i hvert fall en stige tidlig i spiller. Men husker ikke så mye fra 2'eren så kan være det var der førts. Space Quest 3 var for ordens skyld mitt første pc-spill noensinne. For et fantastisk eventyr og for noen fantastiske spill Sierra og Lucasarts ga oss før 3D-jaget og "form over innhold" gjorde at sjangeren nærmest gikk i døden (for dyrt å lage slike spill i forhold til "løp rundt og skyt skurker mens hjernecellene hviler"). Dette spillet her skal på ønskelisten min i hvert fall. Nå skal jeg sitte og mimre litt om alle de fantastiske øyeblikkene i Monkey Island, Police Quest, Space Quest, Quest for Glory, Larry osv. Er det for dyrt? Spill koster jo mye mer å lage nå enn før, når slike adventure-spill var mest pop, og det kommer en ganske stødig strøm adventures nå om dagen, felles for så og si samtlige er at de er gitt ut av små relativt kjente firmaer. AtW Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Dette høres gjevt ut. I likhet med mange av de andre brukerne her har jeg bestilt fra Play.com (ca £14.99). Jeg fikk epost i dag om at spillet er på vei, og jeg kjenner at det kribler litt både her og der. Som sagt, demoen var veldig kort og humoren var ikke riktig vellykket, men det går seg nok til. Dette spillet (demoen i alle fall) kjøres forøvrig helt fint på min mangeårige datamaskin (XP2200 prosessor, 1 GB ram, Radeon 9800 pro). Kan bli noen fine kvelder fremover... Lenke til kommentar
smy Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 kult spill ,kan være noen vaskelig til tiders men kjekt spill. Runda det i går Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Herlig spill! Damen og jeg koser oss med det! Endret 25. november 2008 av Jarek Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Dette er en smart løsning på «problemet» at eventyrspillfigurer bærer på usannsynlig mange og usannsynlig store gjenstander Tror det var Space Quest (2?) som kom med en god forklaring på dette når stige fikk plass i lommen: "You just got to know how to pack". Tror det var Space Quest 3, der tar du i hvert fall en stige tidlig i spiller. Men husker ikke så mye fra 2'eren så kan være det var der førts. Space Quest 3 var for ordens skyld mitt første pc-spill noensinne. For et fantastisk eventyr og for noen fantastiske spill Sierra og Lucasarts ga oss før 3D-jaget og "form over innhold" gjorde at sjangeren nærmest gikk i døden (for dyrt å lage slike spill i forhold til "løp rundt og skyt skurker mens hjernecellene hviler"). Dette spillet her skal på ønskelisten min i hvert fall. Nå skal jeg sitte og mimre litt om alle de fantastiske øyeblikkene i Monkey Island, Police Quest, Space Quest, Quest for Glory, Larry osv. Er det for dyrt? Spill koster jo mye mer å lage nå enn før, når slike adventure-spill var mest pop, og det kommer en ganske stødig strøm adventures nå om dagen, felles for så og si samtlige er at de er gitt ut av små relativt kjente firmaer. AtW Det var dyrt ja, ifølge produsentene. Kostnaden for det siste Quest for Glory spillet som kom på slutten av 90-tallet var visstnok 5 ganger høyere enn et skytespill som solgte like mye. Derfor gikk eksempelvis Sierra helt vekk fra adventure, det var et spørsmål om penger (og idealismen forsvant grunnet diverse oppkjøp og ny strategi). Det kan godt være forholdene har endret seg siden den gang, men det var ingen god forretning å lage adventure selv om de solgte like mye som andre spill (og ofte mer). Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Syns spillet er veldig koselig. Mona har litt irriterende stemme til tider, men det er en sjarm i den tullete accenten hennes også (som forøvrig ikke høres helt så "tullefransk" ut som den skulle). Froderick stakkar,har minst 10 dårlige vitser for hver gode han kommer med. Men han har jo sin sjarm han også =) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Gleder meg litt til å teste ut dette. Det ser jo unektelig vakkert ut med tanke på spillomgivelsene. Litt dumt at man må bestille spillet, men play har jo både rask og gratis frakt så. Kanskje det like så greit blir kjøpt som nedlastbart. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 genial "for dummies" grafikk i den boka og demoen var såpass sjarmerende at jeg vurderer å få tak i hele. "will it help if i shout mush when you pull the cart?" Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Skulle gjerne hatt dette på Steam. Muligens jeg ønsker meg dette til jul, vil tro at foreldrene mine er mer keen på å gi meg et koselig eventyrspill framfor den vanlige voldsfesten jeg spiller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg