bjvold Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Er det noen som vet hvordan om mulig man kan gjøre det slik at datatrafikk på telefonen skrur seg av automatisk. F eks når mobilen søker opp nummer via 1881 ved ukjent nummer så må jeg etterpå deaktivere datatrafikk. Skulle dette skje når jeg ikke hører telefonen så vil det jo påløpe kostnader til jeg manuelt skrur av datatrafikk. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Er det noen som vet hvordan om mulig man kan gjøre det slik at datatrafikk på telefonen skrur seg av automatisk. F eks når mobilen søker opp nummer via 1881 ved ukjent nummer så må jeg etterpå deaktivere datatrafikk. Skulle dette skje når jeg ikke hører telefonen så vil det jo påløpe kostnader til jeg manuelt skrur av datatrafikk. Noen som kan hjelpe? Hei, du trenger ikke bekymre deg over påløpte kostnader. Dataoppkobling på Windows Mobile er kontruert slik at den holder oppkloblingen oppe en viss tid etter at den har blitt benyttet, dette er for at man skal slippe å vente på at telefonen oppretter en ny tilkobling når du trenger den neste gang. I Norge er dette veldig praktisk siden vi ikke betaler for tiden vi er koblet til GPRS-nettverket, vi betaler for hvor mye vi laster ned. Derfor vil du ikke vinne noe på å skru av datatilkoblingen etter bruk (utenom muligens litt batteri, men ikke så mye at du merker det tror jeg). Hvis du allikevel skulle ha behov for å stenge av dataoppkoblingen, kan du gå på modaco.com og søke etter et program som heter nodata. Dette kan være kjekt å bruke når man f.eks. er utenlands, hvor man blir belastet for tiden man er koblet opp, ikke antall kB man laster ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå